تکنولوژی

آيين نامه ايجاد Host در کشور تدوين شد

ابرار اقتصادى – به منظور پاسخگويى به نياز Hosting و ايجاد محيط مناسب براى (Contenet) محتواى فارسى در کشور آيين نامه IDC (Internet Data Center) در امور ارتباطات ديتاى مخابرات تدوين و مراحل نهايى تصويب خود را مى گذراند.
مهندس محمد جعفر زارعى معاون اداره کل توسعه مهندسى ارتباطات ديتاى مخابرات در گفت گو با خبرنگار گروه کامپيوتر ابرار اقتصادى با بيان اين مطلب گفت: آيين نامه IDC با توجه به نياز جهت ايجاد Hosting در داخل کشور تدوين شده است و اميد است بخش خصوصى فعاليت گسترده اين زمينه داشته باشد.
مهندس زارعى با اشاره به تامين امنيت سايت هاى ايرانى گفت: با آغاز به کار IDC در کشور ضمن افزايش سرعت و کاهش تاخير، امنيت سايت هاى ايرانى بيشتر تامين مى شود و ديگر مجبور نيستيم تا اطلاعات سايت ها را در اختيار سرورهاى خارجى قرار دهيم که از اين بابت به ميزان قابل ملاحظه اى ا هزينه نيز کاسته شود.
معاون اداره کل توسعه مهندسى ارتباطات ديتا به لزوم افزايش محتوى فارسى در اينترنت تاکيد کرد و افزود: براى مثال در کشورى همچون کرده ميزان ترافيک اينترنت حدود 80 درصد در داخل اين کشور و 20 درصد در خارج ازاين کشور است و اين وضعيت در کشور ما متفاوت است. لذا بايد به افزايش محتوى فارسى در محيط اينترنت بيشتر توجه شود تا ميزان ترافيک داخلى افزايش يابد. چراکه در حال حاضر بخش اعظمى از محتوى اينترنت است به زبان انگليسى است.
مهندس زارعى در بخش ديگرى از اين گفت و گو از افزايش ظرفيت شبکه اينترنت ملى کشور خبر داد و تصريح کرد: در شبکه ملى ديتا که از حدود سه سال قبل راه اندازى شد به عنوان بک بون شبکه اينترنت در کشور محسوب ميشود که قصد داريم با قرار دادن لينک هاى قوى ترى و راه اندازى فيبر نورى طى هفته هاى آينده ميزان ظرفيت شبکه اينترنت ملى را به حداکثر برسانيم.
معاون اداره کل توسعه مهندسى ارتباطات ديتاى مخابرات گفت: شبکه اينترنت ملى به شبکه جهانى اينترنت متصل شده است و ظرف دو ماه آينده ظرفيت Gateway شبکه اينترنت کشور به و تا سه برابر افزايش پيدا خواهد کرد.
مهندس زارعى در پايان اظهار داشت : فاز اول توسعه شبکه ديتا ظرف چند ماه آينده به بهره بردارى خواهد رسيد و حدود 15 هزار پورت آماده خواهد شد. که به اين وسيله 15 هزار مشترک ا سرعت بالا به ديتا متصل خواهند شد که هر پورت قابليت سرويس دهى به صدها و هزاران مشترک خانگى را دارد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. نکات طلایی و ارزشمند در مورد حذف نمایش تعداد لایک که شما باید بدانید گفت:

    ترفندهای سریع و آسان در مورد کمپین محتوای بین المللی
    تکنیک های اعتمادسازی در فروشگاه اینترنتی
    نکات ضروری برای اپلیکیشن های شخص ثالث – آپدیت شده جدید

    ابزارهای بازاریابی سریع، آسان و رایگان با نکات آن

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا