تکنولوژی

دستور رييس قوه قضائيه براى تشکيل كميتهى ويژه‌ى بررسى حقوقى جرايم اينترنتى

ايسنا -آيت‌الله هاشمى شاهرودى، صبح امروز در جلسه‌ى شوراى معاونين قوه قضاييه خواستار تشكيل كميته‌ى ويژه‌اى براى بررسى حقوقى جرايم اينترنتى و تهيه و تنظيم لايحه‌ى مربوط به آن شد.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزارى دانشجويان ايران رييس قوه قضاييه افزود: تخصصى كردن بعضى از شعب دادگاه‌ها براى رسيدگى به جرايم اينترنتى با بهره‌گيرى از قضات مجرب، لازم و ضرورى است.
آيت‌الله هاشمى شاهرودى، استفاده از فن‌آورى ارتباطى را در سرعت بخشيدن به زمان رسيدگى به پرونده‌ها و دقت در رسيدگى به پرونده‌ها، هم‌چنين جلوگيرى از فساد و تبانى، موثر دانست و گفت: استفاده‌ى هرچه بيشتر از فن‌آورى نوين، مديريت قضايى را با پيشرفت قابل توجهى روبرو خواهد كرد و منجر به ايجاد تحول در نظام قضايى خواهد شد.
رييس قوه قضاييه در ادامه با تاكيد بر ضرورت امكان دسترسى عموم مردم به مسوولان قضايى براى رفع مشكلات حقوقى و قضايى خود افزود: ارتباط مستقيم مردم با مسوولان عالى قضايى ضمن بالا بردن ميزان اعتماد مردم، بسيارى از مشكلات را سريعا حل خواهد كرد.
پيش از سخنان آيت‌الله هاشمى شاهرودى، جهانگرد، معاون وزير پست و تلگراف و تلفن، گزارشى از برنامه سوم توسعه و كاربرى فن‌آورى و اطلاعات ايران ارايه و بر همكارى مابرات و قوه قضاييه در زمينه‌ى توسعه‌ى فن‌آورى آى تى در كشور تاكيد كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا