تکنولوژی

موسوى خوئينى: ابعاد خيانت آميز قرارداد مخابرات درماهواره زهره را به اطلاع مردم ميرسانم

ايسنا – عضو كميته‌ى مخابرات و ارتباطات مجلس شوراى اسلامى خبر داد كه شركت مخابرات پس از نيامدن رييس سازمان فضايى روسيه، تفاهم‌نامه‌اى درباره‌ى ماهواره‌ى زهره به سفارت ايران در روسيه براى امضا – به طرف قرارداد مقابل – ارسال كرده است و مقرر گرديده كه در هفته‌ى جارى نماينده‌ى شركت واسطه‌ى روسى با شركت مخابرات در تهران قرارداد امضا كند.
مهندس سيدعلى‌اكبر موسوى خوئينى ـ نماينده‌ى مردم تهران و نايب رييس كميته‌ى ارتباطات و مخابرات مجلس شوراى اسلامى ـ در اين باره به خبرنگار سرويس پارلمانى ايسنا گفت: در پى انتقادات شديد برخى از نمايندگان مجلس و اعضاى كميسيون صنايع و معادن و كميته‌ى مخابرات و ارتباطات مجلس – درباره‌ى قرارداد ماهواره‌ى زهره – كه به فراخوانى وزير پست و تلگراف و تلفن به مجلس براى پاسخگيى به سؤالات مطروحه انجاميد، رسما در نشريات از طرف شركت مخابرات اعلام شد كه سفر آقاى كوپتوف ـ رييس آژانس فضايى دولت روسيه – به تهران براى عقد قرارداد لغو شده است و تا زمان حضور وى در تهران اين قرارداد امضا نخواهد شد.
وى خبر داد: متأسفانه به تازگى اطلاع يافتيم كه وزارت پست و تلگراف و تلفن در پى عدم موافقت دولت روسيه براى سفر ايشان به تهران در يك اقدام غير منطقى و حقارت‌آميز با سوء استفاده از تعطيلات مجلس و على‌رغم وارد شدن اشكالات فراوان به اين قرارداد خارجى، تفاهم‌نامه‌اى به روسيه ارسال كرده است كه از طريق سفارت ايران در اختيار طرف مقابل قرار گيرد تا همانجا فاهم‌نامه امضا شود و زمينه براى امضاى قرارداد در هفته‌ى جارى و به تعبير يكى از دست‌اندركاران “تا قبل از بازگشايى، كار يك‌سره گردد” و مسير براى عقد اين قرارداد ننگين هموار گردد.
وى تصريح كرد: اينجانب اين كار را دهن‌كجى آشكار به نمايندگان مجلس مى‌دانم و از رييس‌جمهورى محترم مى‌خواهم كه در اسرع وقت دستور توقف اين روش غير منطقى را صادر كنند.
موسوى خوئينى يادآور شد: بنده شخصا در ملاقاتى با آقاى خاتمى در تاريخ 9 خرداد 81 موارد را به اطلاع ايشان رساندم و ايشان در آنجا مقرر كردند كه بازرسى ويژه‌ى رئيس جمهور در جلسه‌ى مشترك با نمايندگان ، اين موضوع را بررسى و جمع‌بندى نهايى خود را اعلام كنند، در همان روز كه ما در بازرسى رياست جمهورى جلسه گذاشتيم، اعلام شد كه وزارت پست و تلگراف و تلفن به صورت شتابزد‌ه اين موضوع را به دولت برده و نظر موافقشان را دريافت كرده است. على‌رغم وجود اشكالات، نظر موافقان را دريافت كرده و اين برخورد عجولانه ابهامات را افزايش داده و موجب واكنش نمايندگان گرديد؛ به گونه‌اى كه سؤالى از جانب دكتر رحمانى خليلى (عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس) در صحن علنى مجلس مطرح و نماينده‌ى مزبور از پاسخ وزير قانع نگرديد و سؤال به كميسيون تخصصى ارجاع شد تا پس از بررسى نتيجه‌ى نهايى اعلام گردد.
نماينده‌ى مردم هران يادآور شد: اكنون كه مطلع شديم مسؤولين وزارت پست و تلگراف و تلفن با سوء استفاده از ايام تعطيلات مجلس، عجولانه قصد دارند اين كار را يك‌سره نمايند. ابتدا طى تماس‌هاى تلفنى با برخى نمايندگان پيگير موضوع مشورت به عمل آمد و مقرر شد طى نامه‌اى با فوريت لازم خطاب به رياست محترم جمهورى از ايشان تقاضا گردد ضمن دستور توقف اين روند، اجازه دهند موضوع در جلسات كارشناسى با بازرسى ويژه رياست جمهورى ادامه يافته و پس از جمع‌بندى راهكار نهايى مشخص شود.
وى گفت: وزير پست و تلگراف و تلفن مسؤول اين قرارداد ذلت‌بار است و براى پاسخگويى به سؤال نمايندگان، هفته‌ى آينده به مجلس فراخوانده خواهد شد.
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس ششم تصريح كرد: چنانچه اصرار و لجاجت مسؤولين امر براى يك‌سره نمودن كار در پنج شنبه هفته‌ى جارى ادامه يابد و گوش شنوايى نباشد، به ناچار با توجه به بسته بودن تريبون مجلس ، روز چهارشنبه ابعاد خيانت‌بار قرارداد موصوف و عاملان پشت پرده را از طريق رسانه‌هاى گروهى به اطلاع ملت شريف ايران خواهيم رساند.
وى در پايان تصريح كرد: بنده همچنان كه در موضوع درياى خزر وظيفه‌ى خود دانستم كه به مجلس، اخطار قانون اساسى بدهم كه به حمدالله با تدبير رييس‌جمهور تاكنون از قرارداد جديد براى تغيير مرزها جلوگيرى به عمل آمد، اكنون نيز به خاطر اهميت موضوع وظيفه‌ى خود مى‌دانم كه عليرغم تعطيلى مجلس، در صورت بى‌توجهى دولت به اين موضوع، همچنان كه گفته شد در اطلاعيه‌اى ابعاد خيانت‌آميز اين قرارداد ننگين را به اطلاع مردم برسانم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا