تکنولوژی

سانسور اخبار جنگ در سايت هاى اسرائيلى

بخش خبر ITiran – اداره کل سانسور اسرائيل به وب سايت هاى اين کشور دستور داد که از انتشار اخبارى که احساسات مردم را به نفع عراق تحريک مى کنند خوددارى کند.
به گزارش CNET News ريچارد دولف رييس اداره سانسور طى نامه اى به سايت هاى خبرى اسرائيل از سردبيران آن ها خواسته است که براى انتشار مطالبى که محتواى مطالبى را که امنيت اسرائيل و شهروندان آن را تهديد مى کند ابتدا از دولت اجازه کسب کنند.
دولف در اين نامه که به سايت هايى چون rotter.net و fresh.co.il ارسال شده تاکيد شده که آن ها نبايد هيچ گونه اطلاعاتى را درباره نقاطى که مورد حمله موشکى قرار گرفته و يا اطلاعاتى درباره جلسات کابينه اسرائيل در اين مورد و يا دولت هاى ديگر همچون ايالات متحده را منتشر کند.
دول گفته است که سردبيران اين سايت ها بايد اطلاعات خود را با مرکز رسمى سانسور در تل آويو و اورشليم قبل از قرار دادن آن ها روى اينترنت در ميان بگذارند. وى تاکيد کرده است که ماموران اداره سانسور به طور 24 ساعته آماده بررسى و صادر کردن اجازه انتشار ان ها هستند.
اين اقدام اين مامور سانسور اسرائيلى با اعتراض شخصيت هاى مختلفى در اين کشور رو به رو شده است. به گفته يک وکيل اين براى نخستين بار است که دولت به وب سايت ها هشدار مى دهد.
اين گزارش مى افزايد: گزارشگران بدون مرز که يک گروه طرفدار آزادى هاى مطبوعاتى و مدنى است اسرائيل را در رده پايينى از آزادى هاى مطبوعاتى قرار داده است و رده آن ها بسيار پايين تر از کشور فلسطين و يا حتى زامبيا و کامبوج است.
سال گذشته نيز کميته محافظت از روزنامه نگاران آنچه را که مرعوب کردن روزنامه نگاران در اسرائيل توسط نيروى ارتش خواند ،محکوم کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا