تکنولوژی

تنست چینی، سرمایه گذار جدید تسلا

شرکت چینی هُلدینگ اینترنتی تنسنت – Tencent Holding Ltd. –  پنج درصد از سهام شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا را به ارزش 1.78 میلیارد دلار خریداری کرد تا بتواند با ورود به بازار پر رونق خودروهای خودران و سرویس‌های مرتبط ، سرمایه گذاری پر سودتری داشته باشد. بازار نوپا و در حال توسعه خودروهای خودران و سرویس‌های مرتبط با این تکنولوژی تا کنون سه غول تجاری کشور چین- شرکت‌های تنسنت، علی بابا و Baidu – را بارها به سرمایه گذاری ترغیب کرده است.

این معامله برای شرکت تسلا که قصد دارد خودروی جدید Model 3 خود را به زودی وارد بازار کند، نیز منفعت زیادی در پی دارد. سهام این شرکت بعد از معامله اخیر 2.7 درصد افزایش پیدا کرد و روز سه شنبه هر سهم آن به ارزشی معادل 277.45 دلار رسید و در لیست ارزشمندترین شرکت های خودروسازی ارزشمند آمریکا، در جایگاه دوم بعد از شرکت جنرال موتورز قرار گرفت.

طبق گفته تحلیل گران، شرکت تنسنت همچنین می‌توند به تسلا کمک کند که راه ورود خود را به بازار خودروی کشور چین- که دومین بازار عظیم این صنعت است-  باز کند. Jeff Schuster، نائب رئیس ارشد شرکت تحقیقاتیLMC Automative می‌گوید: ” این معامله قطعا برای شرکت تسلا منفعت بالایی خواهد داشت و راه این شرکت را به بازار محبوب و بزرگ کشور چین باز خواهد کرد.”

روز سه شنبه رئیس شرکت تسلا، ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد: ” بسیار خوشحالیم که شرکت تنسنت به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران و همچنین مشاور این شرکت با ما همکاری خواهد داشت.” ماسک منظور خود را از سِمت “مشاور” توضیح نداد ولی در توییتی دیگر گفت: ” با وجود اینکه که خودروهای تسلا هنوز به طور رسمی وارد بازار چین نشده است اما تعداد بسیار کمی سفارش خودرو Model 3 از این کشور داشته‌ایم.” Model 3، آخرین محصول تسلا است که قرار است اواخر امسال به بازار آمریکا وارد شود.

شرکت تنسنت در سال 1998 توسط Ma Huateng تاسیس شد و بعد از معرفی برنامه پیغام رسانی موبایل WeChat ، به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژیک آسیا تبدیل شد. سرمایه بازاراین شرکت 275 میلیارد دلار است که تقریبا 6 برابر ارزش تسلای 14 ساله است. تنسنت هم اکنون 8.2 میلیون سهم از تسلا را در دست دارد و بعد از ماسک و  شرکت‌های سرمایه دار تسلا – Fidelity،Baillie Giffordو T.Row Price – پنجمین سرمایه گذار بزرگ این شرکت محسوب می‌شود.

مرتبط: 

تسلا وارد خاورمیانه می‌شود

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا