تکنولوژی

آیفون‌های دو سیم کارته در راه است؟

گوشی‌های همراه اندرویدی دو سیم کارته خیلی زود بعد از معرفی به بازار، جای خود را باز کردند. این قابلیت به کاربر این امکان را می‌دهد که از دو خط تلفن مجزا به روی یک گوشی استفاده کند. اما خیلی وقت بود که جای این ویژگی در گوشی‌های آیفون خالی بود.اما خبرها حاکی از ان است که به تازگی شرکت اپل ،آیفون دو سیم کارته را توسط اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا(USPTO ) به ثبت رسانده است. 

در گزارشی در مجله Forbes  ، مدارکی از ثبت این دستگاه منتشر شده و این قابلیت جدید آیفون را توصیف کرده است. در این گزارش در مورد سیستم و روش‌های دسترسی به آنتن‌های مختلف دو خط ، روی گوشی اشاره شده و همچنین توضیحی درباره استفاده از دو سیم کارت و نحوه اولویت بندی آنها داده شده است. مثلا یک سیم کارت برای برقراری تماس و یکی برای اتصال به اینترنت و دریافت اطلاعات استفاده می‌شود.

بعد از معرفی آیفون 7 به بازار، شایعاتی مبنی بر عرضه نسخه دو سیم کارته این گوشی ایجاد شده بود که البته اتفاق نیفتاد. حتی با وجود اینکه این اختراع توسط شرکت اپل به ثبت رسیده نیز بازهم نمی توان مطمئن بود که این شرکت قصد دارد از این تکنولوژی استفاده کند و این گوشی را به عموم عرضه کند. ما اگر چنین قصدی داشته باشد، قطعا برد بزرگی کرده است.

در کشورهای آسیایی،به خصوص در هند و چین، تضاضا برای گوشی‌های دو سیم کارته بالاست و همچنین بازار این کشورها برای شرکت اپل بسیار حائز اهمیت است.  طبق گزارش Counterpoint Research’s Tarun Pathak ، تقریبا 90 درصد کاربران هندی از گوشی‌های دو سیم کارته استفاده می کنند. وی در این کزارش گفت:

“میزان نفوذ گوشی‌های دو سیم کارته در بازار جهانی بسیار بالاست. طی چهارماهه دوم سال 2016، 93 درصد گوشی‌های هوشمند فروخته شده، دوسیم کارته بودند.”

گوشی های دو سیم کارت خوان، به کاربر این امکان را میهد که با یک دستگاه، دو ارتباط مجزا برقرار کند که یکی از انها می‌تواند مخصوص برقراری تماس‌های تلفنی و دیگری مخصوص استفاده از سرویس‌های تبادل اطلاعات استفاده شود. شرکت سامسونگ این قابلیت را به روی دو محصول اخیر خود ، Galaxy S7 و  Galaxy S7 edge عرضه کرده و وقت آن رسیده است که اپل نیز در این زمینه از رقیب خود بیش از این عقب نماند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا