تکنولوژی

طراحی پلتفرمی برای محاسبه میزان انتشار گاز کربن شرکت‌ها

استارتاپ Emitwise موفق به طراحی پلتفر‌می‌ شده که ‌می‌تواند میزان انتشار گاز کربن توسط صنایع و شرکت‌های مختلف را نشان دهد.

این روزها، انتشار بی‌رویه گاز کربن به جو و پیامدهای سوء متعاقب آن برای ساکنین کره زمین، نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده و باعث شده تا اقداماتی به منظور کاهش انتشار گاز کربن در دستور کار انواع شرکت‌ها‌ها و صنایع قرار گیرد.

اما محاسبه گاز کربن منتشرشده توسط یک شرکت، کار راحتی نیست و ن‌می‌توان مشخص کرد که از منابعی همچون برق مصرفی برای راه‌اندازی مجموعه، ترددهای زمینی و هوایی کارمندان و غیره، چه میزان گاز کربن منتشر ‌می‌شود.

اما اخیرا استارتاپی تحت عنوان Emitwise که در لندن واقع شده، پلتفر‌می ‌نرم‌افزاری را طراحی کرده که به شرکت‌ها این امکان را ‌می‌دهد تا بدانند که چه میزان گاز کربن را وارد جو ‌می‌کنند. هدف این استارتاپ از طراحی چنین پلتفرمی، ساخت ابزاری بوده که بتواند فرآیند برآورد میزان انتشار گاز کربن توسط شرکت‌ها را که غالبا به صورت دستی و با سرعت بسیار ک‌می‌پیش ‌می‌رفت، در کمترین زمان ممکن و با دقت بالاتری انجام دهد.

مائورو کوزی، مدیرعامل Emitwise در این باره ‌می‌گوید که بررسی‌هایی که روز میزان انتشار آلاینده‌هایی همچون کربن توسط شرکت‌ها صورت ‌می‌گیرد، در سال یک‌بار و آن هم برای ثبت در گزارش عملکرد سالانه مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. در حالی که اگر شرکت‌ها بتوانند همواره عملکرد خود را در انتشار گاز کربن رصد کنند، قادر خواهند بود برنامه‌ریزی بهتری را در این زمینه انجام دهند.

این پلتفرم از فناوری یادگیری ماشینی برای مدل‌سازی تغییرات در انتشار گاز کربن روزانه شرکت‌ها بهره ‌می‌گیرد. بنابراین، شرکت‌ها ‌می‌توانند با توجه به نتایج، واکنش بهتری را نشان دهند. یکی از مشتریان استارتاپ Emitwise عنوان کرد که بعد از دریافت نتایج و بررسی‌های این پلتفرم به این نتیجه رسید که ‌می‌تواند با تغییر در اندازه بسته‌بندی محصولات خود، تا حد زیادی از انتشار گاز کربن به جو توسط زیرمجموعه‌های خود جلوگیری کند.

منبع
Fastcompany

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا