بازیهای موبايل همچنان پرطرفدار
موبنا- پیش بینی می شود که کاربران بازی های موبایلی از 20 میلیون نفر در اکتبر سال 2007 به 43/24 میلیون نفر تا پایان سال برسد.
با رشد زیاد کاربران تلفن همراه و صنعت ارتباطات همراه، بازی های تلفن همراه نیز رواج یافتند.
بازی های موبایلی از بازی های ساده و دارای نصب آسان گرفته تا بازی های رنگی جاوا، بازی های دانلودی، شبکه ای حجم بالا و بازی های شبکه ای چند نفره در آینده به سوی بازی های فرا پلتفورم شبکه ای گرایش پیدا خواهد کرد.
می توان پیش بینی کرد که بازی های موبایلی شبکه ای گرایش و توسعه آینده بازی های تلفن همراه باشد.
تعداد کاربران تلفن همراه در چین تا اکتبر سال 2007 از میزان 500 میلیون نفر گذشت.
گزارش موسسه “تحقیق و بازار” در این زمینه حاکی است ، از زمانی که سیستم شارژ جاوای موبایل در چین به طور رسمی در سپتامبر سال 2003 راه اندازی شد، بازی های موبایلی داخلی نیز آغاز به کار کرد.
چندین ماه بعد کاربران بازی های موبایلی به 2 میلیون نفر رسید و رویکرد کاربران به آن شتاب گرفت و در سال 2005 به 15 میلیون نفر رسید.
مفهوم بازی های تلفن همراه از بازی های رایانه ای متفاوت است. به طور کل بازی های موبایلی به کاربردهای بازی در تلفن های همراه اطلاق می شود.
نوکیا در سال 1997 اولین بازی “اسنیک” را در گوشی های خود راه اندازی کرد.
با توسعه تلفن های همراه و شبکه های ارتباطی همراه، بازی های موبایل نیز به مرور پیچیده تر شدند.