مایکروسافت

‌ارائه پنل جدید کلیپبورد در آپدیت آینده ویندوز ۱۰

بر اساس گزارش‌ها، شرکت مایکروسافت تصمیم دارد نسخه  Windows ۱۰X  را بهار سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه کند اما این احتمال وجود دارد که برخی از قابلیت‌های نسخه جدید این سیستم عامل، زودترتر نیز برای استفاده کاربران ویندوز ۱۰ آماده شود. از جمله این قابلیت‌ها، پنل جدیدی برای قسمت کلیپبورد است که سیستم عملکرد کپی و پیست (Copy & Paste) را به کل متحول می‌کند.

بر اساس گزارش Windows Latest، مایکروسافت- این  شرکت بزرگ سازنده نرم افزار، در Windows ۱۰ Build ۲۰۱۸۵، پنل جدید اضافه کرده به کاربران این امکان را می‌دهد تا اموجی، گیف و حتی مطالبی را روی کلیپبورد خود اضافه کنند. این پنل جدید همچنین قابلیت‌های دیگری نیز دارد مانند امکان اضافه کردن مطالب داخل بخش‌های پیغام‌ها (messages)، اسناد (documents) و ایمیل‌ها.

در این پنل علاوه بر امکان دسترسی به آخرین نسخه‌های اموجی و گیف و امکان جستجوی موارد جدید،  قابلیت جدید دیگری نیز اضافه شده که تاریخچه کلیپبورد (Clipboard history) نام دارد و درآن لیست آیتم‌هایی نمایش داده می‌شود که کاربر به تازگی آنها را داخل کلیپبورد کپی کرده است.

قابلیتی تحت عنوان جایگزین‌های کلیپبورد (clipboard replacements) همین حالا نیز به اخرین نسخه ویندوز وجود دارد. در پنل جدید نیز قابلیتی مشابه clipboard replacements وجود دارد که می‌توان آیتم‌های آن را به روی دستگاه‌های مختلف سینک کرد.

آپدیت‌های کلیپبورد در ویندوز ۱۰

همین حالا نیز کاربران ویندوز قادر هستند به تاریخچه کلیپبورد دسترسی داشته باشند. . آیتم‌های داخل کلیپبورد نیز  از طریق قسمت تنظیمات می‌تواند برای به اشتراک گذاری در تمام دستگاه‌های سازگار با ویندوز ۱۰ آماده شود. اما در حال حاضر در قسمت تاریخچه کلیپبورد نهایتا ۲۵ آیتم ذخیره شده و با ورود آیتم جدید، قدیمی‌ترین آیتم به صورت خودکار حذف می‌شود.

سیستم جدید در تاریخچه کلیپبورد که قرار است در نسخه جدید اضافه شود، علاوه بر متن، از مطالب فرمت images  و HTML  نیز پشتیبانی می‌کند. کاربران همچنین در نسخه جدید می‌توانند ذخیره سازی تاریخچه کلیپبورد را غیر فعال کنند، این کار با انتخاب گزینه خاموش از طریق منوی تنظیمات انجام می‌شود.

پنل هیجان انگیز جدید ویندوز قرار است در آپدیت بعدی ویندوز ۱۰ ارائه شود اما فعلا تاریخ دقیقی از عرضه این آپدیت در دست نیست.

منبع: techradar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا