بازیتکنولوژی

اعتراضات در آمریکا، رویداد 15 خرداد پلی استیشن 5 سونی را به تعویق انداخت

سونی از لغو برگزاری رویداد پلی استیشن 5 خود در تاریخ 15 خرداد (4 ژوئن) خبر داد.

در این رویداد قرار بود سونی از بازی‌ها و ویژگی‌های جدید کنسول پلی استیشن 5 رونمایی کند، اما گستردگی اعتراضات مردمی ‌در این کشور به دنبال کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک افسر پلیس، مدیران این شرکت را به اتخاذ تصمیمی مبنی بر تعویق زمان برگزاری این مراسم سوق داد.

این شرکت با انتشار پشتی در توییتر نوشت: اگرچه می‌دانیم که گیمرها در سراسر جهان در انتظار رونمایی از بازی‌های جدید پلی استیشن 5 هستند، اما احساس می‌کنیم که اکنون زمان خوبی برای جشن گرفتن و برگزاری چنین مراسمی‌نیست. بنابراین، کنار می‌ایستیم و اجازه می‌دهیم تا صداهای مهم‌تری شنیده شوند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که در طی ماه‌های اخیر، بسیاری از رویدادهای دنیای بازی به دلیل شیوع کرونا لغو شده بودند. سونی نیز به تبعیت از دیگر شرکت‌های فناوری که اخیرا حمایت خود را از مردم و اعتراض آن‌ها به بی‌عدالتی‌ها ابراز کردند، مراسم خود را لغو و از عبارت «کنار می‌ایستیم» استفاده کرد. با این حال، هیچ شرکتی تاکنون به طور مستقیم به کشته شدن جورج فلوید توسط افسر پلیس مینیاپلیس و همچنین اعتراضات بعدی اشاره نکرده است.

ناگفته نماند که اتخاذ چنین تصمیمی‌از سوی مدیران سونی، چندان هم دور از انتظار نبود چرا که اعتراضات اخیر واکنش‌های مختلفی را در میان گیمرها به دنبال داشته و به اعتقاد بسیاری از افراد، فعلا چیزی‌ها مهم‌تری از بازی‌های ویدیویی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

 

منبع
Techcrunch

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا