تکنولوژی

نهمین شرکت نوآور جهان؛ روبولوکس، بستری برای بازی آنلاین

روبولوکس (Robolox) نهمین شرکت نوآور جهان از میان پنجاه شرکت نوآور جهان به انتخاب مجله  Fastcompany است.

در ماه بالغ بر 100 میلیون کاربر در سراسر جهان بیش از یک میلیارد ساعت را در روبولوکس می‌گذرانند. پلتفرمی‌برای اجرای بازی‌های آنلاین که کاربران می‌توانند  انواع بازی‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف را تجربه کنند و با سایر کاربران به رقابت بپردازند و یا حتی بازی‌های مدنظر خود را طراحی کنند.

دیوید باشوکسکی، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار ربولکس در این خصوص می‌گوید که این شرکت تلاش می‌کند تا بهترین تجربه را برای کاربران خود فراهم کند. روبولوکس اخیرا ابزارهای جدیدی را برای بیش از دو میلیون توسعه‌دهنده و سازنده بازی که با این شرکت همکاری دارند، فراهم کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به قابلیت ترجمه اشاره کرد.

به لطف این ویژگی، سازندگان بازی می‌توانند عناوین بازی‌های خود را به زبان‌های مختلف ترجمه و عرضه کنند تا کاربران بیشتری در جهان، به استفاده از آن‌ها ترغیب شوند. همچنین این شرکت امکان بازی همزمان 800 نفر روی یک سرور را فراهم کرده است.

سازندگان بازی در سال 2019، بالغ بر 100 میلیون دلار درآمد از این پلتفرم بدست آوردند که در مقایسه با درآمد 70 میلیون دلاری سال 2018، رشدی 30 میلیون دلاری را نشان می‌دهد. بخش زیادی از این درآمد از طریق فروش محصولات مجازی بدست آمده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا