بازیتکنولوژیمتا

فیسبوک شرکت PlayGiga، فعال در حوزه بازی را خریداری کرد

فیسبوک به تازگی از خرید شرکت شرکت اسپانیایی PlayGiga که در زمینه ارائه خدمات کلاد گیمینگ فعالیت می‌کند، خبر داد.

اگرچه جزییات مربوط به این خرید و قرارداد میان این دو شرکت فاش نشده، اما طبق گفته منابع خبری، این خرید چیزی حدود 78 میلیون دلار برای زاکربرگ و شرکت تحت هدایت وی، آب خورد. پلی‌گیگا کار خود را در سال 2013 آغاز کرد. اخیر خاویر پولو، مدیر عامل این شرکت در جریان کنفرانسی اعلام کرد که مهندسان این شرکت در تلاشند تا بتوانند با همکاری شرکت‌های مخابراتی، فناوری استریمینگ بازی را برای فناوری 5G فراهم کنند.

این قابلیت به شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی این امکان را می‌دهد تا موبایل گیمرهای بیشتری را به خود جذب کنند. همچنین این شرکت، با کمک فناوری Visual Cloud شرکت اینتل، پلتفرمی‌تحت عنوان Gaming-as-service را توسعه داده که به شرکت‌های مخابراتی و تامین کنندگان سرویس‌های ارتابطی این امکان را می‌دهد تا به مشتریان خود خدمات استریمینگ بازی را ارائه دهند.

خرید پلی‌گیگا توسط فیسبوک در حال صورت گرفت که زاکربرگ چندی پیش، شرکت Beat Games را نیز که در زمینه تولید بازی‌های واقعیت مجازی فعالیت دارد، خریداری کرد. همه این شواهد نشان می‌دهد که فیسبوک سخت مشغول توسعه کسب و کار گیمینگ خود است که گفته می‌شود در حال حاضر بیش از 700 میلیون نفر در ماه از آن استفاده می‌کنند. اگر خاطرتان باشد، فیسبوک در اوایل سال جاری میلادی،‌هاب گیمینگ را پس از عرضه به صورت اپلیکیشنی مستقل، به منوی اصلی خود نیز اضافه کرد.

پس از عقد این قرارداد، پلی‌گیگا اعلام کرد که همچنان به ارائه خدمات کلاد گیمینگ خود ادامه خواهد داد، اما با ماموریتی جدید. با این حال، باید منتظر ماند و دید که فیسبوک و کسب وکار گیمینگ این شرکت در آینده، چه تغییراتی را به خود خواهند دید.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا