تکنولوژی

پرواز موفقیت‌آمیز اولین هواپیمای تجاری الکتریکی

آینده حمل و نقل جهان به سمت الکتریکی شدن گام بر می‌دارد و روزی نیست که خبری در خصوص تولید و تست محصولات الکتریکی به گوشمان نرسد. در همین رابطه اخیرا شرکت هواپیمایی Harbour Air، اولین هواپیمای تجاری الکتریکی خود را با موفقیت به پرواز درآورد.

این هواپیمای الکتریکی که eBeaver نام دارد به مدت 10 دقیقه در ونکوور کانادا و بر فراز رودخانه Fraser مورد تست قرار گرفت. خلبانی این پرواز را گرِگ مک‌دوگال، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت Harbour Air برعهده داشت.

به گفته این شرکت، پرواز هواپیمای تجاری الکتریکی eBeaver نشان از ورود صنعت هوانوردی به عصر سوم خود را دارد که از آن به عنوان عصر الکتریکی یاد می‌شود. پیش از Harbour Air نیز چند شرکت، محصولات خود را تحت عنوان تاکسی‌های هوایی برای جابجایی مسافران رونمایی و تست کرده‌اند که البته عملکرد این دستاوردها با آنچه eBeaver می‌تواند انجام دهد، کاملا متفاوت است.

آنچه سبب برتری این هواپیمایی الکتریکی شده، مدت زمان بیشتر پرواز به صورت افقی بوده که با توجه به نمونه‌های معرفی شده و همچنین نیروی الکتریکی که از بهره می‌گیرد، قابل توجه است.  مک‌دوگال در این خصوص عنوان کرد: ما امروز، تاریخ‌سازی کردیم. از پیشگامی‌و نقش Harbour Air در زمینه ارائه تعریفی جدید از امنیت و نوآوری در حمل‌ونقل هوایی احساس غرور می‌کنم.

پرواز موفقیت‌آمیز اولین هواپیمای تجاری الکتریکی

این هواپیما از پیشرانه‌ای با توان 750 اسب بخار بهره می‌برد و قادر است در هر پرواز، تا شش مسافر را در خود جای دهد. هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص سرعت و سایر مشخصات eBeaver اعلام نشده است. Harbour Air اعلام کرد که محصول جدید مهندسان این شرکت می‌تواند تجربه سفری پاک و بدون هیچ‌گونه آلایندگی را برای انسان‌ها به ارمغان آورد.

طبق گفته این شرکت، eBeaver از سال 2022 آماده استفاده تجاری خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا