بازى رايانهيى ايرانى ”شياطين درون“ توليد شد
ايسنا – مهندس محتشم ادعا مىكند اولين بازى رايانهيى كشور با عنوان ”شياطين درون” را توليد كرده است.
”مهندس سيد فخرالدين محتشم” مدير پروژهى بازى رايانهيى ”شياطين درون” در گفتوگو با خبرنگار سرويس فناورى اطلاعات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب، اظهار داشت: source اين بازى كاملا در اختيار خود ما است و براى توسعهى آن از يك engine به صورت open source استفاده كرديم كه در برگيرندهى توابع پايهيى برنامهنويسى و گرافيكى جهت تسهيل اجراى بازىهاى رايانهيى است، كه براى چك كردن صحت ادعاها مىتوانيم source اصلى آن را ارائه كنيم.
وى، ادامه داد: براى ثبت رسمى بازى، در حال مذاكره با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى هستيم و قطعا به زودى جهت ثبت آن در شوراى عالى انفورماتيك نيز اقدام خواهيم كرد.
وى، با بيان اين كه هدف از طراحى بازى ترويج فرهنگ ايرانى است، گفت: اين روزها، بازار، مملو از محصولات و بازىهاى غربى است كه كوچكترين هويت و فرهنگ غرب را منتشر مىكنند، در واقع ما با طراحى اين بازى سعى كرديم تا فرهنگ ايران اسلامى خود را نشان دهيم.
وى، در توضيح اين مطلب تصريح كرد: فرد در طول مراحل مختلف بازى، با طى مراحل مختلف در جستجوى حروف، جهت تكميل يك حديث است و پس از گذراندن و عبور از مراحل و موانع مختلف مانند مبارزه با شياطين ، سرانجام موفق به تكميل حديث خواهد شد و بدين ترتيب با اين كار حديث در ذهن وى باقى خواهد ماند.
وى، افزود: اين جستجو در حالى انجام مىشود كه بازى از تمام جذابيتها و تحركات بازىهاى غربى و خارجى برخوردار است.
وى، ياد آور شد: زبان برنامهنويسى اين بازى، ويرژوآل ++C است و طى روند ساخت و پيادهسازى آن كه يك سال به طول انجاميد، 2 گرافيست ، 2 برنامهنويس و يك متخصص جهت انجام اقدامات صوتى ضور داشتند.
وى، ادامه داد: براى منتشركردن بازى با مشكل رو به رو هستيم، زيرا اين طرح در يك شركت كوچك و به شكل خود جوش انجام گرفت و درنتيجه نشر اين كار بايد با حمايت شركتهاى بزرگتر انجام شود.
وى، با اشاره به اين كه متاسفانه اين گونه شركتها در داخل كشور وجود ندارد، افزود: شركتهاى منتشركنندهى داخلى به راحتى، محصولات كشورهاى غربى را خيلى زود و بدون پرداخت حق توسعهدهنده در اختيار گرفته و آن را توزيع كنند.