تکنولوژیموبایل

ویژگی‌های گوشی بلاکچین Exodus1 اچ تی سی

گوشیExodus1  مجهز به تکنولوژی بلاکچین اچ‌تی‌سی، امروز برنامه‌های جدیدی دریافت خواهد کرد.

با ارائه این برنامه‌های جدید، قابلیت‌های بیشتر بلاکچین این گوشی بیش از قبل شناخته خواهد شد.

بخوانید:اچ‌تی‌سی موبایل بلاک‌چین تولید می‌کند!

اچ‌تی‌سی همچنین با همکاری با اوپرا(Opera)، برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا با این گوشی در برخی از وبسایت‌ها، تراکنش‌های میکروپیمنت( ریزتراکنش) داشته باشند.

تا پیش از این، قابلیت اصلی بلاک‌چین این گوشی تنها امکان بازی یک گیم مخصوص این تکنولوژی بود که CryptoKitties نام دارد.

گوشی اگزودوس اچ‌تی‌سی، حالا قابلیت دسترسی به تعدادی برنامه غیر متمرکز جدید دارد که به «Dapps» معروف هستند. Dappsها، اپلیکیشن‌هایی هستند که سروری نداشته و عملا به هیچ کس و هیچ اُرگانی تعلق ندارند. این برنامه‌ها بر پایه بلاکچین عمل می‌کنند.

جذاب‌ترین قابلیتی که اضافه شده، اپلیکیشنی به نام « Numbers » است. این برنامه، داده‌های کاربر در هنگام راه رفتن، خوابیدن، رانندگی و غیره را ردیابی کرده و آنها را برای شرکت‌های مختلف به منظور فروش عرضه می‌کند.

برنامه Numbers  توسط استارت‌آپی تایوانی طراحی شده و نشان می‌دهد که چه اطلاعاتی از روی گوشی کاربر، قابل ردیابی است. لیست شرکت‌های مشتاق برای خرید داده‌ها نیز از طریق این اپلیکیشن ارائه می‌شود.

هدف برنامه نامبرز، شفافیت در استفاده از داده‌های شخصی کاربر است. به علاوه، خود کاربر نیز می‌تواند به واسطه ارائه اطلاعاتش، منفعتی(ارز مجازی) دریافت کند.

Phil Chen، مدیر بخش برنامه‌های Dapps اچ‌تی‌سی، می‌گوید:« حالا، کاربران می‌توانند خود را صاحب اصلی داده‌های خود بدانند. به علاوه، شرکت‌ها نیز درباره موارد استفاده داده‌های کاربران، ملزم به ارائه شفافیت بیشتر می‌شوند.»

گوشی The Exodus 1 از دسامبر سال پیش عرضه شد. تا کنون، قابلیت‌های اصلی مربوط به تکنولوژی لاکچین این گوشی محدود بود. با این برنامه‌های جدید، این گوشی حالا قابلیت‌ها و امکانات جدیدی دریافت کرده که با تکنولوژی بلاکچین مرتبط است.

علاوه بر امکان دسترسی به برنامه‌های Dapps بیشتر، اچ‌تی‌سی همچنین با همکاری مرورگر اپرا، قابلیت جدیدی به گوشی خود اضافه کرده است. مرورگر اپرا، از ماه دسامبر به کیف پول ارز مجازی اختصاصی خود روی پلت فرم اندروید مجهز شد. حالا کاربران اگزودوس وان می‌توانند تراکنش‌های خُرد یا میکروپیمنت را از طریق وب‌سایت‌های پشتیبان کننده از این متد پرداخت، انجام دهند. برنامه‌هایی برای اضافه کردن پشتیبانی از بیت کوین و لیت کوین نیز در حال توسعه است.

گوشی اگزودوس وان از ماه مارس برای خرید با پول واقعی-و نه فقط ارز مجازی-خرید کنند. اگزودوس وان در آمریکا با قیمت 699 دلار برای فروش عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا