تکنولوژی

پيام دبيركلITU به مناسبت روز جهانى مخابرات:ايجاد يك جامعه‌ى اطلاعاتى مساوى را متعهد مى‌شويم

ایسنا – اتحاديه‌ى بين‌المللى مخابرات (ITU)، در مراسم جشنى به مناسبت روز جهانى مخابرات متعهد به ايجاد يك جامعه‌ى اطلاعاتى مساوى و منصفانه شد.

به گزارش سرويس ارتباطات ايسنا، “يوشيو اوتسومي“، دبير كل ITU در اين باره اظهار داشت: ارتباطات، حق اصلى بشر است كه اين اتحاديه متعهد مى‌شود آن را به مناطق فقير اطلاعاتى بسط دهد.

وى با بيان اين مطلب افزود: ما در حال بررسى براى ارايه‌ى امكان دسترسى عادلانه‌تر و تساوى بيشتر در برخوردارى از فناورى‌هاى پيشرفته‌ى اطلاعاتى و ارتباطاتى براى ميليون‌ها تن از جوامع فقير اطلاعاتى هستيم كه از ارتباطات پيشرفته بى‌نصيب مانده‌اند.

به گفته‌ى دبيركل ITU، فناورى‌هاى اطلاعاتى و ارتباطاتى قابليت بالقوه‌ى منحصر به فردى براى گسترش قابل ملاحظه‌ به سراسر جهان در دهه‌ى آينده را دارند.

وى خاطر نشان كرد: ITU كه به ايجاد يك پايه‌ى محكم براى جامعه‌ى اطلاعاتى در مقياس جهانى كمك كرده است، اصلاحات فناور خود را براى مواجهه با چالش‌هاى جديد كه در هر دهه بروز مى‌كند ادامه مى‌دهد.

گفتنى است، اين سازمان همچنين صد و چهلمين سال‌روز تاسيسش را با موضوع ”ايجاد يك جامعه‌ى اطلاعاتى مساوى و زمان اقدام“ جشن مى‌گيرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا