تکنولوژی

کاهش مشترکان تلویزیون‌های کابلی در آمریکا

طبق تحقیقی که توسط موسسه Frank N.Magid Associates انجام گرفته است، شمار مشترکین کانال‌های تلویزیون کابلی و ماهواره‌ایی، روز به روز کمتر می‌شود. طبق گزارش Axios، این تحقیق که از مشترکین کانال‌های غیر رایگان تلویزیون در آمریکا انجام گرفته است، نشان می‌دهد که 9 درصد از این افراد به احتمال “خیلی زیاد” تا یک سال بعدی اکانت‌های خود را ملغی خواهند کرد. این رقم که هرساله به میزان 3 درصد افزایش داشته است، امسال بالاترین میزان خود را تجربه کرده است.

طبق آمار ارائه شده در Statista ، در سال 2016 تقریبا 99.4 میلیون خانوار در ایالات متحده از سرویس‌های شبکه‌های غیر رایگان تلویزیونی استفاده می‌کردند و طبق گزارش Variety، این بازار تا کنون 1.5 میلیون از اعضای خود را از دست داده است.

در دو سال گذشته، 5 شبکه تلویزیونی جدید به این بازار وارد شده‌اند که سه مورد از آنها در 6 ماه گذشته راه اندازی شده‌اند و سرویس‌های متنوع‌تر، ارزان‌تر و قابل دسترس‌تر ارائه می‌دهند. شبکه‌هایی مانند SlingTV، PlayStation Vue، DirectTV Now، YouTube TV و Hulu، کل سرویس‌های خود را در ازای هزینه تقریبی 40 دلار در ماه عرضه می‌کنند و در مقایسه با سرویس‌های ماهیانه 90 دلاری شبکه‌های تلویزیونی عادی در امریکا، بسیار مقرون به صرفه‌تر هستند. شرکت ورایزن نیز قصد دارد سرویس مشابهی را در سال جاری راه اندازی کند.

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی Bernstein، این شبکه‌‌های پخش برنامه جدید، برای مشترکین کنونی کانال های غیر رایگان معمولی، بسیار جذاب هستند. این گزارش نشان می‌دهد که کاربران شهرهای نیویورک، سن‌فرنسیسکو و شیکاگو و کاربرانی که برای شبکه‌های گران قیمت‌تر تلویزیون کابلی و ماهواره هزینه پرداخت کرده‌اند، از سرویس‌های این شبکه‌های جدید بیشترین بهره را می‌برند. شرکت Bernstein در گزارش ماه اردیبهشت خود عنوان کرد:” از آنجاییکه این قشر از کاربران بیشترین استفاده را از شبکه‌های تلویزیونی می‌کنند، با مقایسه سرویس‌های ارائه شده بدون شک سرویس‌های کم هزینه‌تر و متنوع‌تر را انتخاب می‌کنند.”

سرویس‌های پخش فیلم اینترنتی نیز دلیل دیگری برای دل کندن کاربران ازشبکه‌های ارائه دهنده برنامه‌های تلویزیون‌های سنتی است. سرویس‌هایی مانند نت فلیکس، آمازون و هولو، هزاران ساعت از برنامه‌ها و فیلم‌های محبوب را ارائه می‌دهند که بدون اتلاف وقت و با کمترین هزینه ممکن در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. برخی از شبکه‌های سنتی تلویزیون مانند GBS و HBO نیز اشتراک آنلاین برنامه‌های خود را برای فروش عرضه کرده‌اند و بسیاری از کاربران می‌توانند با استفاده از آنها به کل، اشتراک شبکه‌های تلویزیونی خود را کنار بگذارند.

شرکت تحقیقاتی Magid، سالیانه از بیش از 1000 مخاطب آمریکایی خود که بین 18 تا 64 سال سن دارند، نظر سنجی به عمل می‌آورد. به عنوان بخشی از تحقیقات خود، این شرکت از شرکت کنندگان سوال کرد که آیا از سرویس‌های شبکه‌های غیر رایگان تلویزیون استفاده می‌کنند و چقدر احتمال دارد که تا سال آینده اشتراک خود را لغو کنن

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا