تکنولوژی

مشکل جدی حسگر لمسی نمایشگرهای اس9 سامسونگ

اسمارت‌فون‌های گلکسی اس9 و اس9 پلاس که پرچمداران جدید کمپانی سامسونگ هستند از هفته پیش به بازار آمد‌ه‌اند اما در همین مدت کوتاه بسیاری از کاربران متوجه یک ایراد اساسی در این اسمارت‌فون شده‌اند.

حجم گسترده‌ای از گزارش‌ها و شکایت‌ها که در وبسیات ردیت و انجمن رسمی آنلاین سامسونگ دیده می‌شود حاکی از آن است که برخی از نقاط نمایشگر گوشی جدید سامسونگ به دستورات لمسی پاسخی نشان نمی‌دهد و در صورتی که انگشتتان را روی این نقاط قرار دهید نمایشگر دستگاه آن را تشخیص نمی‌دهد و این در نوع خود یک فاجعه محسوب می‌شود. بسیاری از کاربران گیف‌ها و ویدیوهای مختلفی را در رابطه با این مشکل به اشتراک گذاشته‌اند.

در ویدیویی که در این رابطه مشاهده می‌کنید، یک نوار افقی و در بعضی موارد یک نوار عمودی روی صفحه نمایشگر وجود دارد که به هیچ وجه تاچ انگشت را تشخیص نمی‌دهد. جالب اینکه این ناحیه‌ در گوشی‌های کاربران سراسر دنیا متفاوت است و تنها به یک نقطه خاص محدود نمی‌شود. هنوز معلوم نیست این مشکل در تمامی اسمارت فون‌های اس9 و اس9 پلاس وجود دارد و یا تنها به تعداد کمی از این گوشی‌های محدود می‌شود.

گفته می‌شود برخی کاربران از طریق افزایش حساسیت نمایشگر به لمس انگشت و همچنین ریست فکتوری کردن گوشی قصد داشته‌اند این مشکل را برطرف کنند و برخی دیگر هم گوشی‌هایشان را به نمایندگی سامسونگ پس فرستاده‌اند و به لطف گارانتی تعویض 1 ساله سامسونگ یک دستگاه گلکسی اس9 جدید دریافت کرده‌اند.

کمپانی سامسونگ دیگر تحمل یک شکست عظیم دیگر را ندارد و مشکلات گلکسی نوت 7 که باعث جمع آوری سراسری این اسمارت‌فون از سراسر دنیا شد، ضرر هنگفتی را برای این شرکت کره‌ای به جای گذاشت به همین دلیل سامسونگ می‌داند اگر اس9 هم به چنین مسئله‌ای در مقیاس گسترده دچار شود، کمپانی سامسونگ به سمت ورشکستگی پیش خواهد رفت.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا