تکنولوژی

پلنگ” اپل آماده شکار ست !

nedanews – نسخه ى جديد ويندوز مايکروسافت تا چند سال آينده عرضه نمى گردد ولى آخرين نسخه سيستم عامل کامپيوتر هاى اپل جمعه شب (31 / اکتبر )عرضه خواهد شد که چهارمين سيستم عامل اين شرکت درکمتر از چهار سال خواهد بود.
اين نسخه جديد Mac OS X با نام مستعار ” پلنگ (Panther) “َعرضه مى شود که داراى قابليت هاى برجسته اى است که ديگر سيستم عاملها، تازه در حال به روز رسانى سيستمهايشان با اين قابليتها مى باشند.
مايکروسافت بعد از عرضه ويندوز Xp در تاريخ اکتبر 2001 تا کنون نسخه جديدى از ويندوز ارايه نکرده است .اين شرکت وعده داده بود که ويندوز بعدى –که هم اکنون آن را با نام ” Longhorn ”مى شناسيم- پيشرفت قابل توجهى خواهد داشت اگرچه عرضه آن تا سال 2006 انتظار نمى رود. در مقايسه با مايکروسافت شرکت اپل از تاريخ مارس2001 تا کنون سه نسخه جديد از Mac ارايه کرده است .آخرين نسخه از سيستم عاملهاى شرکت اپل Mac OS 10.3است که در روز جمعه و با قيمت 129دلار به فروش خواهد رسيد ولى براى کسانى که از تاريخ 7 اکتبر به بعد يکى از نسخه هاى پيشين آن را خريدارى کرده اند اين قيمت 19.95 خواهد بود .
از جمله ويژگى هاى جديد در Panther مى توان به جستجوگر بهتر شده آن، توانايى بهتر در همزمان کردن (Synchronize) فايلها بصورت آنلاين و تهيه گزارش از آن و خصوصيت جديدى از آن که پيدا کردن پنجره اى خاص در يک دسکتاپ شوغ را آسان تر مى کند،مى توان اشاره کرد.
“با 150 بخش تغيير يافته و بهتر شده در Panther اين سيستم عامل واقعا يک Mac جديد است” اين جمله را کن برسکين مدير فروش Mac OS عنوان کرد.
منبع خبر C|Net News.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا