اپلموبایل

با مهم‌ترین قابلیت‌های آی او اس ۱۷ آشنا شوید

هرچند در جریان کنفرانس برنامه‌نویسان اپل تمام چشم‌ها به هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو خیره بود اما اپل سیستم عامل آی او اس ۱۷ را هم معرفی کرد.

آی او اس ۱۷ که قرار است پاییز امسال در دسترس کاربران قرار گیرد مجموعه‌ای از به روزرسانی‌های مختلفی را درون خود جای داده است.

شخصی سازی تصویر تماس گیرندگان

در این نسخه از سیستم عامل اپل حالا کاربران می‌توانند برای تماس گیرندگان یک تصویر و فونت شخصی سازی شده انتخاب کنند. کاربران می‌توانند یک ایموجی یا تصویری را از تماس گیرنده ایجاد کنند که نسبت به مدل کلاسیک تماس دریافتی چشم‌نوازتر و جذاب‌تر است.

پیغام صوتی با متن لحظه‌ای

در آی او اس ۱۷ با استفاده از یادگیری ماشینی در هنگام دریافت تماس صوتی کاربر می‌توانند با ویژگی تبدیل صوت به متن از محتوای پیغام صوتی با خبر شوند. چنین ویژگی برای زمانی که کاربر در یک جلسه است و قادر به گوش دادن به پیغام نیست و صرفا می‌خواهد از محتوای پیام با خبر شود بسیار کاربردی است.

اپل تماس‌های اسپم را شناسایی کرده و متن آنها را نشان نمی‌دهد.

پیغام صوتی و تصویری در فیس‌تایم

فیس‌تایم پیش از این صرفا برای ارتباط تصویری یا صوتی بین دو کاربر به کار می‌رفت اما حالا می‌توان پیغام صوتی یا تصویری در هنگام در دسترس نبودن کاربر برای او ارسال کرد.

اپل همچنین در این نسخه امکان اتصال فیس‌تایم از طریق اپل تی وی 4k را هم فراهم کرده است. به این ترتیب کاربران می‌توانند از طریق اپل تی وی و روی تلویزیون خود تماس فیس ‌تایمی داشته باشند.

همچنین کاربران قادر خواهند بود که مکالمه خود را روی آیفون شروع کرده و سپس روی اپل تی وی ادامه دهند.

تازه‌های Messages

سیستم پیامک یا مسجز نیز روی آی او اس ۱۷ بهبودهای قابل توجهی پیدا کرده و از آن جمله می‌توان به استیکرهای ایموجی و یا ساخت استیکرهای لایو از روی تصاویر اشاره کرد.

کاربران می‌توانند افکت‌های جذابی را به استیکرهای لایو اضافه کنند ضمن اینکه دسترسی به این استیکرها هم راحت‌تر شده است.

برنامه مسجز همچنین به ویژگی جدیدی به نام Check In مجهز شده که برای اطلاع دوستان و فامیل از رسیدن یک کاربر به مقصد مورد نظر است. وقتی یک کاربر به اصطلاح چک این می‌کند دوستان یا خانواده او به صورت خودکار متوجه رسیدن او به مقصد می‌شوند.

در صورتی که کاربر در زمان مورد نظر به مقصد نرسد اطلاعاتی مانند لوکیشن دستگاه و میزان شارژ باقی مانده او به طور موقت به کاربرانی که از قبل تعیین کرده ( دوستان یا فامیل ) به اشتراک گذاشته می‌شود.

ویژگی چک این ( Check In) برای اطمینان از رسیدن دوستان و فامیل به مقصد

اشتراک ساده‌تر محتوا با ایردراپ 

ایردراپ یکی از امکانات اپل است که سالها معرفی شده و از طریق آن می‌توان فایلهای صوتی و تصویری را به راحتی با یک دستگاه دیگر به اشتراک گذاشت. اپل در آی او اس ۱۷ به روزرسانی‌های جالبی را روی ایردراپ انجام داده است.

یک ویژگی جدید NameDrop نام دارد که برای دو دارنده آیفون که مایل به انتقال اطلاعات تماس هم با یکدیگر هستند کاربرد دارد. با قراردادن دو گوشی در کنار هم به راحتی اطلاعات تماس دوکاربر بین دو دستگاه منتقل می‌شود.

اپل همچنین این ویژگی را در هنگام گوش دادن به موسیقی یا دیدن فیلم و یا بازی با یک گیم هم قرار داده و به راحتی با قراردادن دو گوشی کنار هم می‌توان این محتواها را با دیگران به اشتراک گذاشت.

ویژگی استندبای 

در این نسخه از سیستم عامل اپل از ویژگی به نام استندبای StandBy رونمایی کرده که در هنگام افقی کردن گوشی فعال می‌شود.

در هنگام قرار گرفتن گوشی در این وضعیت اطلاعات مختلفی روی دستگاه نمایش داده می‌شود و به خصوص در هنگام خواب به عنوان ساعت یا در آشپزخانه و روی میز کار می‌تواند کاربردی باشد.

اپل با این ویژگی قصد دارد که از آیفون حتی در هنگامی که با آن چندان تعاملی نداریم به عنوان یک دستگاه ارایه اطلاعات بهره ببرد.

این ویژگی به خصوص برای آیفون ۱۴ پرو که از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن بهره می‌برد کاربردی تر است چراکه در تمام مدت اطلاعات روی صفحه نمایش قابل مشاهده است.

خاطرات روزانه با ژورنال

اپل برای کسانی که مایل به نوشتن خاطرات روزانه‌شان هستند یک برنامه کاربردی به نام ژورنال – Journal –  را در این سیستم عامل اضافه کرده است.

به کمک یادگیری ماشینی اپل پیشنهادهای شخصی سازی شده‌ای را به کاربر ارایه می‌کند از جمله عکس‌ها، افراد، مکان‌ها و … با قابلیت قفل کردن برنامه اپل می‌گوید که هیچ کس جز خود کاربر قادر به دسترسی به این نوشته‌ها نخواهد بود.

اپل همچنین ویژگی پیشنهاد ژورنال را به صورت API در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا آنها هم بتوانند پیشنهادهایی را برای اضافه کردن به کاربر ارایه دهند.

به روزرسانی‌های دیگر 

سافاری : در این مرورگر آی او اس حفاظت بیشتری برای مرور وب به ویژه برای مرور خصوصی Private Browsing ارایه شده است. اپل همچنین حفاظت‌های بیشتری برای محافظت از ردیابی کاربر در سایت‌ها را هم به این نسخه اضافه کرده است.

اشتراک پسوردها: برای اشتراک گذاری راحت‌تر و امن‌تر پسوردها کاربران می‌توانند از ویژگی جدیدی استفاده کنند که پسوردها را با یک یا گروهی از کاربران به صورت امن به اشتراک می‌گذارد.

اپلیکیشن Health‌: از ویژگی جدیدی برای سلامت ذهنی برخوردار شده است.

نقشه: ویژگی نقشه آفلاین این امکان را به کاربران می‌دهد که نقشه یک محدوده را دانلود کنند و در هنگام عدم اتصال به اینترنت از آن استفاده کنند.

ایرتگ: حالا می‌توان ایرتگ را تا ۵ کاربر به اشتراک گذاشت به این ترتیب کاربران بیشتری می‌توانند از طریق اپلیکیشن Find My یک ایرتگ را ردیابی کنند یا هشدار آن را به صدا درآورند.

اپل موزیک: ویژگی Collaborative Playlists این امکان را می دهد که کاربران با دوستنانشان به موسیقی گوش بدهند و یا از طریق ویژگی SharePlay در داخل خودرو مسافران مختلف می‌توانند در پخش موسیقی از سیستم خودرو مشارکت کنند. برای استفاده از این ویژگی نیاز به داشتن اشتراک اپل موزیک نیست.

ایرپادز: ویژگی جدیدی به نام Adaptive Audio به ایرپادز اضافه شده که امکان شنیدن صداهای ضروری بیرونی ( مثل بوق ماشین ) و حذف صداهای مزاحم ( نویزکنسلینگ) به صورت همزمان فراهم شده است.

سیری: دیگر نیاز به گفتن Hey Siri نیست و فقط با گفتن Siri فعال می‌شود!

منبع
فردای اقتصاد

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

  1. Ищете надежного подрядчика для механизированной штукатурки стен в Москве? Обратитесь к нам на сайт mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru! Мы предлагаем услуги по оштукатуриванию стен механизированным способом любой сложности и площади, а также гарантируем высокое качество работ.

  2. Хотите получить идеально ровный пол в своей квартире или офисе? Обратитесь к профессионалам на сайте styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по устройству стяжки пола в Москве и области, а также гарантируем доступные цены и высокое качество работ.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا