تکنولوژی

تغییرات جدید در تلگرام بعد از دستگیری پاول دوروف

آی تی ایران – بعد از دستگیری پاول دوروف حالا باعث شده که این پلتفرم تغییراتی را در داخل خود ایجاد کند و به سمت سخت‌گیری‌های بیشتر در کنترل محتوا پیش برود.

بنیانگذار تلگرام دو هفته قبل در فرانسه دستگیر شد و سپس با سپردن وثیقه ۵ میلیون دلاری تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد. دوروف امروز در نخستین واکنش به دستگیری خود نسبت به این موضوع انتقاد کرد و گفت که مقامات فرانسوی راه‌های متعددی برای دسترسی به وی داشته‌اند تا  درخواستهای آنان را اجرا کنم .

دوروف گفت : اگر کشوری از خدمات یک پلتفرم اینترنتی ناراضی است روش مرسوم اقدام قانونی علیه آن پلتفرم است. استفاده از قوانین مربوط به قبل از تلفن‌های هوشمند برای متهم کردن مدیرعامل، رویکردی نادرست است. 

گاهی اوقات با یک کشور بر سر تعادل بین حریم خصوصی و امنیت به توافق نمی‌رسیم. در این موارد آماده‌ایم آن کشور را ترک کنیم. در روسیه و ایران چنین اتفاقی افتاده.  ادعای برخی رسانه ها که تلگرام را بهشت قانون‌شکنان می‌دانند کاملا نادرست است ما روزانه میلیون‌ها پست و کانال مضر را حذف می‌کنیم. 

دوروف همچنین گفت  افزایش ناگهانی کاربران به ۹۵۰ میلیون باعث مشکلاتی شده که مجرمان را قادر به سواستفاده از پلتفرم ما کرده است

تغییرات در تلگرام بعد از دستگیری دوروف

تلگرام به تازگی بخش‌هایی از صفحه سؤالات متداول (FAQ) خود را که اشاره داشت به این که «چت‌های خصوصی محافظت‌شده‌اند و ما به هیچ درخواستی در ارتباط با آنها پاسخ نمی‌دهیم» حذف کرده است. این تغییر تقریباً دو هفته پس از دستگیری مدیرعامل تلگرام، پاول دوروف، در فرانسه به اتهام تسهیل فعالیت‌های مجرمانه روی این پلتفرم انجام شده است.

در پاسخ به این اتفاق، سخنگوی تلگرام، رمی وان، اعلام کرد که کد منبع این اپلیکیشن تغییر نکرده است. او نوشت: «چت‌های خصوصی همچنان خصوصی هستند، اگرچه شما می‌توانید هر چت جدیدی را با استفاده از گزینه‌های مسدود کردن و گزارش به مدیران تلگرام گزارش دهید. هر کسی می‌تواند کد منبع باز تلگرام را بررسی کند و ببیند که تغییری در آن ایجاد نشده است.»

برخی از این تغییرات قبلاً آغاز شده‌اند؛ به عنوان مثال، در ۲۴ ساعت گذشته، بخشی از صفحه سؤالات متداول تغییر کرده است. پیش از این، تلگرام در پاسخ به سوالی درباره محتوای غیرقانونی نوشته بود: «تمام چت‌ها و گروه‌های تلگرام بین شرکت‌کنندگان آنها خصوصی هستند و ما به هیچ درخواستی در این زمینه پاسخ نمی‌دهیم.» اما اکنون این متن حذف شده و جای خود را به توضیحاتی درباره چگونگی گزارش محتوای غیرقانونی به مدیران داده است.

به روزرسانی‌های تازه‌ در تلگرام

تلگرام امروز این پلتفرم را با تغییرات تازه‌ای به روز کرد. یکی از تازه‌ترین تغییرات امکان دیدن هر مقاله‌ای به صورت Instant View برای خوانش راحت‌تر و سریع‌تر متن است.

امکان اهدای Star به مشترکان و اعضای کانال‌ها و گروه‌ها توسط مدیران و بهبود  عملکرد مینی‌اپ‌ها از دیگر تغییرات تلگرام است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا