تکنولوژی

همکاری جدید اینستاگرام و اسپاتیفای برای اشتراک‌گذاری موسیقی

موسیقی یکی از عناصر کلیدی در رشد تیک‌تاک بوده است و ناشران موسیقی، اکنون این اپلیکیشن را به عنوان یک پلتفرم اصلی برای ارتباط با مخاطبان خود می‌بینند. برخی حتی برای هماهنگی بهتر با روندهای تیک‌تاک، نام آهنگ‌های هنرمندان خود را تغییر داده‌اند.

اما « لایحه فعلی فروش» پیش‌بینی می‌کند که تیک‌تاک سال آینده از بازار ایالات متحده خارج می‌شود و در این صورت، ناشران موسیقی باید تمرکز خود را تغییر داده و طرفداران موسیقی نیز برای به‌روز ماندن با جدیدترین روندهای(ترندها) آهنگ باید به پلتفرم‌های دیگر مراجعه کنند. «لایحه فعلی فروش» به مجموعه‌ای از قوانین و مقررات پیشنهادی گفته می‌شود که توسط دولت ایالات متحده برای اجباری کردن فروش کسب و کارهای تحت مالکیت چینی در این کشور- مانند تیک‌تاک – به شرکت‌های آمریکایی یا سایر شرکت‌های غیر چینی مطرح شده است. اینستاگرام بسیار امیدوار است اپلیکیشنی باشد که در این زمینه جایگزین تیک‌تاک شود.

یطی چند ماه گذشته، اینستاگرام مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید مرتبط با موسیقی اضافه کرده، از جمله استیکرهای “افزودن موسیقی شما” (Add Yours Music)، موسیقی در یادداشت‌ها (Notes)، نمایش متن آهنگ‌ها در ریلز (Reels)، و به‌تازگی، امکان اضافه کردن آهنگ به پروفایل‌ها.

و اکنون در حال بررسی یک عنصر موسیقیایی جدید دیگر است:

در تصویر زیر- که توسط محقق اپلیکیشن آلِساندرو پالوتزی منتشر شده – می‌توانید ببینید که اینستاگرام در حال آزمایش یک ادغام جدید با اسپاتیفای است که به کاربران اینستاگرام اجازه می‌دهد آهنگی که در اسپاتیفای به آن گوش می‌دهند را به‌طور مداوم از طریق نشانگر یادداشت‌های اینستاگرام (IG Notes) نمایش دهند.

این ویژگی می‌تواند به عنوان نوعی تبلیغ موسیقی عمل کند، به‌طوری که نشان می‌دهد دوستان شما در هر لحظه به چه آهنگی گوش می‌دهند.

البته اگر نمی‌خواهید دیگران بدانند که بیشتر به آهنگ‌های کلاسیک بیلی جوئل یا ریمیکس‌های چیپ‌مانکس گوش می‌دهید، می‌توانید از چنین اشتراکی انصراف دهید،. اما اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید به‌طور مداوم موسیقی مورد علاقه خود را با به‌اشتراک‌گذاری این اطلاعات در حباب یادداشت‌های اینستاگرام (Notes) نمایش دهید.

این یک ادغام بزرگ و ابزار جدیدی نیست که رویکرد شما را در استفاده از این اپلیکیشن به‌طور اساسی تغییر دهد. اما یک ویژگی جالب است که می‌تواند گزینه‌های بیشتری برای موسیقی در اینستاگرام فراهم می‌کند، به‌خصوص که این اپلیکیشن در تلاش است تا جای تیک‌تاک را – به عنوان فضای اصلی برای بحث‌های موسیقی بگیرد.

اسنپ‌چت نیز در بین کاربران جوان محبوب است، اما طراحی آن برای به‌اشتراک‌گذاری عمومی، مشابه تیک‌تاک و اینستاگرام نیست. بنابراین اینستاگرام از این منظر، گزینه منطقی‌تری به نظر می‌رسد و اگر تیک‌تاک واقعاً از بازار ایالات متحده خارج شود، اینستاگرام و شرکت مادر آن – متا، احتمالا برد بزرگی را تجربه خواهند کرد.

منبع: socialmediatoday

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا