اپل

قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید اپل در iOS 18.1 عرضه می‌شود

بر اساس گزارشی غیر رسمی که دیروز منتشر شد، ویژگی هوش مصنوعی اپل قرار نیست همراه با آیفون ۱۶ جدید در سپتامبر عرضه شود. ظاهرا قابلیت‌های جدید مرتبط با تکنولوژی هوش مصنوعی این شرکت، همراه با یک نسخه به‌روزرسانی نرم‌افزاری در ماه اکتبر (مهرماه) در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش‌ها، اپل بدون انتشار هرگونه بیانیه‌ای، اساساً این موضوع را تأیید کرده است. این شرکت امروز اولین نسخه بتای توسعه‌دهنده iOS 18.1  را منتشر کرده که در آن اولین ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل وجود دارند. نسخه  iOS 18 نیز در حال حاضر در مرحله آزمایش بتا قرار دارد و قرار است در ماه سپتامبر به صورت عمومی منتشر شود. نسخه iOS 18.1، اولین به‌روزرسانی مهم برای iOS 18 خواهد بود و عرضه آن در ماه اکتبر منطقی به نظر می‌رسد.

در حال حاضر دو نسخه iOS 18.1 و iPadOS 18.1، به صورت آزمایشی(بتا) و صرفا مخصوص توسعه دهندگان و برنامه نویسان عرضه شده است.

از قابلیت های اضافه شده در نسخه‌های جدید این سیستم عامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

(ابزارهای نوشتن (بازنویسی، بررسی املاء، بررسی گرامر، خلاصه‌کردن متن در برنامه‌هایی مانند Messages، Notes، Mail، Pages و دیگر اپلیکیشن‌ها، ظاهر جدید سیری، خلاصه‌های متنی برای رونوشت‌ها و محتواهای دیگر، دسته‌بندی‌های جدید در Mail و پاسخ‌های هوشمند، و همچنین پاسخ‌های هوشمند در Messages.

همچنین، امکان ضبط و رونویسی تماس‌های تلفنی نیز اضافه شده است. در این ویژگی، وقتی در حال مکالمه هستید، می‌توانید دکمه ضبط را در گوشه بالا سمت چپ فشار دهید. همه افرادی که در تماس هستند از طریق یک پیام صوتی مطلع می‌شوند که تماس در حال ضبط است و سپس صدای ضبط شده در برنامه Notes ذخیره می‌شود. بعد از تماس، می‌توانید دوباره به تماس گوش دهید، یک رونویسی کامل مشاهده کنید و یا یک خلاصه از رونویسی دریافت کنید.

نسخه بتای عمومی iOS 18.1 به زودی در چند هفته آینده عرضه خواهد شد.

منبع: gsmarena

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا