سامسونگ

نگاهی به هر آنچه در رویداد Glaxy Unpacked سامسونگ معرفی شد

در رویداد Galaxy Unpacked سامسونگ در ماه جولای، سرانجام از محصولات جدیدی مانند Galaxy Ring و قابلیت‌های آن رونمایی شد. علاوه بر آن، محصولات جدید دیگری نیز معرفی شدند همچون Galaxy Buds 3 و 3 Pro که شبیه به AirPods هستند، یک ساعت هوشمند قدرتمند به نام Galaxy Watch Ultra، و گوشی تاشوی بازطراحی‌شده Galaxy Z Fold 6 با گوشه‌های مربعی و نمایشگرهای بسیار روشن‌تر.

گلکسی رینگ مهم‌ترین محصول این رویداد بود و اولین حلقه هوشمند واقعی است که محصول یکی از تولیدکنندگان بزرگ گوشی و ساعت‌های هوشمند است. این حلقه در بازاری که قبلاً توسط محصولاتی مانند Oura Ring، Evie  و Ultrahuman اِشغال شده ، رقابت خواهد کرد، بازاری که نسبتاً تخصصی محسوب می‌شود.

علاوه بر سه گجت پوشیدنی جدید (حلقه گلکسی، گلکسی واچ 7 و واچ اولترا) و یک جفت گلکسی بادز 3 پرو، سامسونگ جزئیات مربوط به دو مدل گوشی تاشوی جدید خود را نیز معرفی کرد: گلکسی Z Fold 6  که با قیمت 1899.99 دلار و گلکسی Z Flip 6 با قیمت 1099.99 دلار عرضه خواهند شد. هر دو مدل تغییرات جزئی نسبت به نسخه‌های قبلی خود دارند، اما قیمت آن‌ها 100 دلار بیشتر از نسخه‌های قبلی است و از تاریخ 24 ژولای به بازار وارد می شوند.

دو مدل گوشی تاشو گلکسی Z Fold 6 و Z Flip 6

گوشی‌های گلکسی Z Fold 6 و Z Flip 6 به ویژه با اضافه شدن تراشه Snapdragon 8 Gen 3 که جدیدترین پردازنده پرچمدار کوالکام است، تغییرات قابل توجه‌ای یافته‌اند. این تراشه دارای واحد پردازش عصبی اختصاصی برای ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی و Google Gemini در اندروید 14 و One UI 6  است. سامسونگ ظاهر این دستگاه‌ها را مسطح‌تر طراحی کرده و انحنای اطراف گوشه‌ها و لبه‌ها را کاهش داده که این تغییرات، فضای داخلی دستگاه را افزایش داده و قابلیت‌های خنک‌سازی دستگاه بهتر تنظیم می‌شوند.

درجه بندی محافظت در برابر گرد و غبار و آب هر دو دستگاه،IP48  اعلام شده‌اند. در حالی که قبلاً هیچ کدام، هیچ گونه محافظتی در برابر نفوذ گرد و غبار نداشتند. عدد “4” در این رتبه‌بندی به معنای ضد گرد و غبار بودن کامل نیست — بلکه تنها محافظت در برابر اشیاء 1 میلی‌متر یا بزرگ‌تر را تضمین می‌کند.

سامسونگ اعلام کرده که باتری گلکسی Z Fold 6 با ظرفیت مشابه نسل قبل، تنها کمی عمر طولانی تری دارد، در حالی که گلکسی Z Flip 6 با باتری کمی بزرگ‌تر، شارژ نسبتا بیشتری نگه خواهد داشت. دوربین گلکسی Z Flip 6  نیز به سنسور 50 مگاپیکسلی زاویه باز با زوم اپتیکال 2 برابر ارتقا یافته است.

صفحه نمایش گلکسی Z Fold 6 کمی بزرگتر از مدل سال گذشته و به 6.3 اینچ رسیده است — افزایشی جزئی به اندازه 0.1 اینچ که در کیفیت رزولوشن تصویر تغییر اندکی ایجاد می‌کند. نمایشگر داخلی، اندازه 7.6 اینچی گذشته را حفظ کرده و افزایش جزئی در تراکم پیکسلی دارد اما روشنایی آن به میزان زیادی افزایش یافته و به  2600 نیت رسیده است.

سامسونگ مدعی است که ویژگی‌های طراحی شده خاص صفحه نمایش بزرگ‌ترZ Fold 6  ، تجربه‌ای متمایز از قابلیت‌های هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. لولا و شیشه نیز کمی مقاوم‌تر شده‌اند و گفته می‌شود که چروک نمایشگر کمتر مشهود است.

دوربین‌های پشتی در Z Fold 6 به طور عمده مشابه نسخه قبلی بوده و به لنزهای 50 مگاپیکسلی زاویه باز و 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو 3X مجهز است اما گفته می‌شود سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید این مدل، عملکرد بهتری در نور کم دارد. محفظه بزرگتر بخار، یکی دیگر از تغییرات بزرگ است که برای خنک نگه داشتن دستگاه در هنگام بازی‌ها و فعالیت‌های سنگین طراحی شده‌ زیرا فعالیت پردازنده  Snapdragon 8 Gen 3 می‌تواند دستگاه را حسابی گرم کند.

گلکسی Z Fold 6 از 1899.99 دلار برای مدل پایه 256 گیگابایتی شروع می‌شود که 100 دلار بیشتر مدل نسل قبلی است. این دستگاه در رنگ‌های نقره‌ای، صورتی و سرمه‌ای در آمازون، Best Buy  و تمام اپراتورهای بزرگ، برای پیش خرید موجود است. اگر از طریق وبسایت سامسونگ خرید کنید، می‌توانید گزینه‌های انحصاری سیاه و سفید را نیز انتخاب کنید.

در مدل گلکسی Z Flip 6، نمایشگر اصلی 6.7 اینچ و نمایشگر کاور 3.4 اینچ و هم اندازه‌ی نسل قبلی هستند. اگرچه سامسونگ قابلیت‌های هوشمند و تغییرات جالبی برای نمایشگر این مدل ارائه کرده اما بیشتر تغییرات، نسبت به Z Flip 5 – داخلی هستند. این گوشی دارای باتری کمی بزرگتر 4000 میلی‌آمپر و محفظه بخار جدیدی برای پشتیبانی از Snapdragon 8 Gen 3 است. همچنین در تنظیمات پایه، 12 گیگابایت رم خواهید داشت، که نسبت به مدل قدیمی‌تر با 8 گیگابایت رم، افزایش قابل توجهی یافته است.

در مورد سیستم دوربین، Z Flip 6  دارای سنسور اصلی زاویه باز 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری و زوم دیجیتال تا 10 برابری است که با کمک هوش مصنوعی ارتقا یافته است. سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسلی این مدل بدون تغییر باقی مانده است.

قیمت گلکسی Z Flip 6 نیز 100 دلار بیشتر از مدل‌های قدیمی‌تر است و از 1099.99 دلار برای مدل 256 گیگابایتی آغاز می‌شود. این دستگاه در آمازون، Best Buy، اپراتورهای بزرگ و مستقیماً از سامسونگ، برای پیش خرید در دسترس خواهد بود — سامسونگ به علاوه رنگ‌های انحصاری هلویی، سیاه و سفید برای جذابیت بیشتر، رنگ‌های استاندارد نقره‌ای، صورتی، سرمه‌ای و نعنایی را نیز ارائه می‌دهد که در همه جا موجود خواهند بود.

منبع:theverge

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا