گوناگون

بهترین مقاصد طبیعت گردی در تیر ماه

اگر قصد سفر در اولین ماه تابستان را دارید و به‌دنبال مقصدی خنک و خوش‌آب‌وهوا می‌گردید، پیشنهاد ما این است که به رشت و رامسر بروید. جنگل دالخانی و جنگل گیسوم که هر دو در نزدیکی رامسر و رشت قرار دارند، بهترین انتخاب برای سفری تابستانی هستند. شما می‌توانید باتوجه‌به علاقه خود یک کلبه جنگلی رزرو کنید یا اینکه با گرفتن یک ویلا در رامسر هم از اقامت در این شهر زیبا لذت ببرید و هم به جنگل‌های گیسوم و دالخانی نزدیک باشید.

اگر قصد دارید در این سفر از رشت نیز دیدن کنید، راه دیگرتان رزرو اقامتگاه رشت است. چه قصد اجاره ویلا رشت و ویلا رامسر را داشته باشید یا اینکه بخواهید در یک کلبه چوبی اقامت کنید، این سفر با دیدن جنگل گیسوم و دالخانی و دیگر مکان‌های دیدنی اطراف رشت و رامسر به سفری به‌یادماندنی و لذت‌بخش تبدیل خواهد شد.

جنگل دالخانی

رامسر (با نام قدیمی سخت سر)، یکی از شهرهای معروف شمالی و مورد علاقه اکثر مسافران است. جاهای دیدنی این شهر به‌قدری زیاد هستند که نمی‌توان در یک سفر کوتاه از همه آن‌ها دیدن کرد و در هر سفر جاهایی وجود دارند که برخلاف میل، فرصت بازدید از آن‌ها فراهم نمی‌شود. اگر قصد سفر تابستانی در تیرماه به رامسر را دارید، یکی از پیشنهادهای ما به شما رفتن به جنگل دالخانی و لذت بردن از طبیعت بی‌نظیر آن است.

جنگل دالخانی که به دالان بهشت معروف شده است یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری شمال و در نزدیکی رامسر است. هوای مه‌آلود و رانندگی در تونلی زیبا از درختان همان چیزی است که شما برای یک سفر دل‌انگیز و به‌یادماندنی لازم دارید. وسعت این جنگل حدود ۶۰۰ هزار متر مربع است و در مسیر جاده رامسر به تنکابن در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر رامسر در استان مازندران قرار دارد. اگر به دالخانی رفتید حتما با اقامت در یک کلبه چوبی تجربه‌ای ناب را به خود هدیه دهید و زندگی در کلبه جنگلی را در این مکان حیرت‌انگیز تجربه کنید. جاده جنگلی دالخانی به روستاهای ییلاقی گرسماسر و جنت رودبار می‌رسد که هرکدام از این‌ها گویی بهشت‌اند. در سفر به دالخانی، بازدید از آبشارهای واقع در جنت رودبار و گرسماسر را نیز فراموش نکنید.

باتوجه‌به اینکه کلبه‌ها و ویلاهای اطراف جنگل دالخانی همیشه از قبل رزرو شده هستند، حتما قبل از سفر جهت اجاره ویلا رامسر یا اقامتگاه رشت اقدام کنید. اگر بدون رزرو اقامتگاه سفر کنید، ممکن است پیدا کردن ویلا در رامسر کمی مشکل باشد؛ ازاین‌رو، پیشنهاد ما این است که از قبل، ویلا یا کلبه خود را اجاره کنید.

مکان‌های دیدنی جنگل دالخانی

چند مکان زیبایی که در سفر به جنگل دالخانی حتما باید از آن‌ها دیدن کنید، دریاچه سد میجران، روستاهای گرسماسر و جنت رودبار، پارک جنگلی دالخانی، آبشار سیاسرت، روستای اربکله و قلعه مارکوه هستند. در هرکدام از این جاهای دیدنی شگفتی‌هایی را مشاهده خواهید کرد که لذت سفر به دالخانی را برای شما چندبرابر می‌کنند. همان‌طورکه گفتیم، اگر مقصد سفر تابستانی شما این جنگل زیبا باشد، بهترین تصمیم اجاره کلبه در خود جنگل دالخانی یا ویلا در رامسر است. لازم است یادآوری شود که در این سفر از خوراکی‌های خوش‌مزه مسیر مانند میوه‌های محلی، عسل طبیعی، بلال، آش و چای محلی نیز نباید غافل شوید.

جنگل گیسوم

جنگل زیبای گیسوم در ۱۰ کیلومتری جاده تالش به رشت قرار دارد. جنگلی شگفت‌انگیز که از یک طرف به دریا می‌رسد. مساحت این جنگل حدود ۸۰ هکتار و پوشیده از گونه‌های گیاهی متنوع است که آن‌را زیباتر و خاص‌تر کرده‌اند. یکی از زیبایی‌های این جنگل، جاده گیسوم است که به ساحل گیسوم می‌رسد و بهترین چشم‌انداز را در مقابل شما می‌گستراند. جایی‌که جنگل به دریا می‌رسد، آن‌قدر زیبا و حیرت‌انگیز است که هیچ‌گاه از ذهن شما پاک نمی‌شود. این جنگل در نزدیکی جلگه بندر ترکمن و جنگل نور قرار دارد.

یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر تیرماه جنگل گیسوم است، زیرا به‌دلیل اکوسیستم جنگل، آب‌وهوای آن خنک‌تر از سایر جاها است و بهترین انتخاب برای سفر در این روزها محسوب می‌شود. باتوجه‌به نزدیک بودن جنگل گیسوم به شهر رشت که در فاصله ۹۰ کیلومتری جاده رشت به آستارا قرار دارد، شما می‌توانید با رزرو اقامتگاه رشت، به این جنگل دسترسی داشته باشید. برای اینکه سفر خود به گیسوم را خاطره‌انگیزتر کنید پیشنهاد ما به شما اجاره کلبه جنگلی در این مکان است.

مکان‌های دیدنی اطراف جنگل گیسوم

از جاهای دیدنی نزدیک جنگل گیسوم می‌توان روستای گردشگری گیسوم، ساحل گیسوم، آبشار ویسادار، جاده و جنگل تونلی و قلعه رودخان را نام برد. اگر به جنگل گیسوم رفتید، بازدید از این جاهای دیدنی را نیز در برنامه خود قرار بدهید و سفر خود را خاطره‌انگیزتر کنید.

دو مقصد عالی برای سفر طبیعت گردی در تیرماه

در این نوشته، دو مکان عالی در نزدیکی رامسر و رشت را برای طبیعت‌گردی در تیرماه به شما معرفی کردیم. جنگل دالخانی و جنگل گیسوم دو مکان حیرت‌آور، رویایی و بسیار زیبا هستند که بهترین مقصد برای سفر طبیعت‌گردی به شمال محسوب می‌شوند. ضمن دل‌چسب‌تر کردن سفر خود با رزرو اقامتگاه رشت یا اجاره ویلا در رامسر یا یک کلبه جنگلی زیبا خیال خود را از بابت اقامت در طول سفر راحت کنید. پیشنهاد ما به شما برای اجاره ویلا رشت، سایت شب است. شما می‌توانید در این سایت معتبر انواع اقامتگاه‌ها را با بهترین قیمت و امکانات مورد بررسی قرار دهید و با اطمینان خاطر ویلا یا کلبه خود را اجاره کنید و از سفرتان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا