ایران

اقامتگاه یا هتل برای سفر کدام یک را پیشنهاد‌ می‌کنیم؟

هنگامی که صحبت از سفر‌ می‌شود یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران محل اقامت در شهر مقصد است. در هر شهری هتل‌ها و اقامتگاه‌های بومی و محلی متعددی وجود دارد که‌ می‌توان برای رزرو آن‌ها اقدام نمود. اما سوالی که ذهن افراد را خیلی درگیر‌ می‌کند این است که اجاره اقامتگاه بهتر یا هتل؟ هر کدام از این محل‌های اقامت دارای مزایا و معایب خاصی هستند و طرفداران بسیاری دارند. اگر شما نیز‌ می‌خواهید بدانید برای داشتن یک سفر لذت بخش اقامتگاه یا هتل‌ می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی هتل‌ها

هتل آشناترین اقامتگاهی است که مردم‌ می‌شناسند و با انواع آن و خدماتی که ارائه‌ می‌دهند آشنا هستند. هتل‌ها با توجه به تعداد ستاره‌هایی که دارند خدمات متنوعی را با سطح کیفیت متفاوت به مهمانان خود عرضه‌ می‌کنند. لوکس‌‌ترین هتل‌ها هتل‌های 5 ستاره هستند که شاهد تعداد متعددی از آن‌ها در لیست هتل های مشهد، کیش و … هستیم. هتل‌ها معمولا دارای ساختمانی چند طبقه با معماری و دکوراسیون زیبا و اتاق‌های متعددی هستند. در هتل‌ها عمدتا انواع رستوران و کافی شاپ وجود دارد که مسافران برای صرف وعده‌های غذایی به آن‌ها مراجعه کنند. از دیگر امکانات خاص موجود در هتل‌ها‌ می‌توان به استخر، جکوزی، سالن ورزشی، روم سرویس، لاندری، سالن ورزشی، فروشگاه و ترانسفر خدماتی اشاره نمود. هزینه اقامت در هتل‌ها با توجه به تعداد ستاره‌های آن‌ها متفاوت است اما معمولا گران‌تر از سایر انواع اقامتگاه‌ها هستند.

لیست هتل های مشهد

مزایا و معایب اقامت در هتل

اقامت در هتل های تهران، مشهد و سایر هتل‌ها در نقاط مختلف کشور مزایا و معایب خاصی دارد که باید به آن‌ها توجه نمود. از جمله مزایا اقامت در هتل‌ها‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • هتل‌ها معمولا در مرکز شهر ساخته‌ می‌شوند و دارای دسترسی مناسبی به بیمارستان‌ها، مراکز خرید و حمل و نقل عمومی هستند.
  • هتل‌ها دارای انواع مختلف پنج، چهار، سه ستاره و هتل آپارتمان‌ها با امکانات خاصی هستند. از این‌رو مسافران‌ می‌توانند متناسب با بودجه و امکانات مورد نیاز خود اقدام به رزرو آن‌ها نمایند.
  • هتل‌ها معمولا از امکانات بیشتری برخورداراند.
  • هتل‌ها اتاق‌های بیشتر و گوناگونی دارند که هر یک دارای دکوراسیون و حتی چشم اندازهای متفاوتی هستند. اما اقامتگاه‌های سنتی تعداد اتاق‌های کم‌‌تری با سبک معماری خاصی دارند.

در کنار تمامی این مزایا، هتل‌ها معایبی نیز دارند که باید به آن‌ها توجه نمود. این معایب به شرح زیر است.

  • هتل‌ها دارای قیمت بالاتری نسبت به اقامتگاه‌های بومگردی هستند.
  • هتل‌ها به دلیل تعداد اتاق‌های بیشتر خیلی شلوغ تر هستند و در هر طبقه آن افراد زیادی اقامت دارند.
  • هتل‌ها عمدتا دارای دکوراسیون و معماری مدرنی هستند و کمتر از فرهنگ و تاریخ شهری که در آن ساخته شده‌اند تاثیر‌ می‌گیرند.

معایب اقامت در هتل

معرفی اقامتگاه‌های بوم گردی

هنوز خیلی از افراد با اقامتگاه‌های بوم گردی ناآشنا هستند و صرفا هتل‌ها و مسافرخانه‌ها را تنها مکان‌ها برای اقامت در مسافرت‌ می‌دانند. اقامتگاه‌های بومگردی همسو و سازگار با طبیعت هستند و شاخصه‌های فرهنگی در آن‌ها دیده‌ می‌شود. در واقع این اقامتگاه‌ها خانه‌های قدیمی و باستانی در هر شهری هستی که سبک معماری سنتی آن خطه را همچنان حفظ کرده و زیبایی و حال‌وهوای خاصی دارند. البته المان هایی به جهت جذابیت بیش‌‌تر به این خانه‌ها افزوده شده و با اقامت در آن‌ها‌ می‌توان از شلوغی‌های زندگی شهری فاصله گرفت و با فرهنگ و آداب و رسوم هر شهر بیش‌‌تر آشنا شد.

مزایا و معایب اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی

اقامت در اقامتگاه‌ها نیز همانند اقامت در هتل مشهد و … دارای مزایا و معایبی است که پیش از سفر باید آن‌ها را در نظر گرفت تا بتوان تصمیم هوشمندانه‌تری گرفت. از جمله این مزایا‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • با انتخاب اقامتگاه بوم گردی‌ می‌توانید به خوبی با فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه آشنا شوید.
  • اقامتگاه‌های سنتی دارای دسترسی مناسبی به نقاط اصلی هر و جاذبه‌های دیدنی هستند.
  • محوطه اقامتگاه‌های سنتی معمولا خیلی بزرگ نیست و برخلاف هتل‌ها با چند صد اتاق، دارای اتاق‌های محدودی در محیط دنج و مملو از آرامش خود است.
  • در اقامتگاه‌های بوم گردی حداقل امکانات لازم برای اقامت وجود دارد.
  • اقامتگاه‌ها در مقایسه با هتل‌ها دارای هزینه رزرو کم‌‌تری هستند.

البته با وجود این مزایا بوم گردی‌ها معایبی نیز دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره‌ می‌کنیم.

  • برخی از این اقامتگاه‌ها تا مرکز شهر فاصله زیادی دارند. در واقع با توجه به شهر مقصد گردشگری اقامتگاه‌ها ممکن است در دل طبیعت و یا مرکز شهر قرار گرفته باشند.
  • در اقامتگاه‌ها امکاناتی درحد هتل‌های 5 ستاره وجود ندارد و در سطح هتل‌های 2 یا 3 ستاره هستند.

هتل‌های 5 ستاره اسنپ تریپ

برای داشتن یک سفر اقتصادی هتل را انتخاب کنیم یا اقامتگاه؟

اگر‌ می‌خواهید تجربه سفری لذت‌بخش و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید اقامتگاه بومگردی‌ می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما باید توجه داشته باشید که در اقامتگاه‌ها نمی‌توانید به امکانات رفاهی زیادی دسترسی داشته باشید. ولی فضایی بسیار دنج و صمیمی دارد و‌ می‌توانید چند روزی در کنار مردمان بومی آن منطقه زندگی جدیدی را تجربه کنید و با آداب و رسوم آن‌ها آشنا شوید و غذاهای محلی آن‌‌جا را امتحان کنید. این در حالی است که اگر به فکر یک سفر لاکچری و شیک با بهترین امکانات هستید قطعا باید به فکر رزرو هتل کیش، مشهد و یا شهر دیگری که برای مسافرت انتخاب کرده‌اید باشید. برای رزرو هتل و اقامتگاه بومگردی در سراسر ایران با بهترین قیمت‌ می‌توانید به وب‌سایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ که از مراجع معتبر فروش بلیط در کشور است مراجعه کنید و با بهره‌مندی از خدمات این مجموعه سفری رضایت‌بخش و آسوده‌خاطر را تجربه نمایید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا