اپلرویدادهای خارجی

کنفرانس WWDC 2024 اپل ۲۱ خرداد برگزار می‌شود

اپل اعلام کرد که مراسم اصلی کنفرانس WWDC 2024 در تاریخ ۲۱ خرداد ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران در اپل پارک در کوپرتینو، کالیفرنیا برگزار خواهد شد. سایر برنامه‌های سی و پنجمین دوره WWDC تا ۲۵ خرداد به صورت آنلاین و رایگان برای توسعه‌دهندگان ادامه خواهد داشت.

انتظارات از مراسم اصلی

WWDC معمولاً یک رویداد متمرکز بر نرم‌افزار است، بنابراین احتمالاً جزئیاتی از کارهای اپل در زمینه هوش مصنوعی در طول سال گذشته را خواهیم شنید. گزارش‌های دیگری حاکی از آن است که اپل مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های آینده شامل iOS 18، iPadOS 18، tvOS 18، macOS 15 و watchOS 11 را معرفی خواهد کرد. همچنین احتمال دارد که این شرکت سیستم‌عامل بعدی هدست Apple Vision Pro یعنی visionOS 2 را رونمایی کند.

همچنین احتمال دارد که در این مراسم شاهد معرفی سخت‌افزارهای جدید نیز باشیم. اگرچه این رویداد معمولاً بر نرم‌افزار متمرکز است، اما کنفرانس سال گذشته پر از اعلامیه‌های محصول بود، از Vision Pro گرفته تا مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی M2. علاوه بر این مک مینی در به‌روزرسانی‌های اخیر محصولات اپل غایب بوده و بنابراین شاید اپل اعلامیه‌ای درباره یک به‌روزرسانی مبتنی بر M3 برای آن داشته باشد.

در مورد سیستم‌عامل جدید نیز شایعات زیادی درباره iOS 18 وجود دارد. گزارش شده که اپل ممکن است هوش مصنوعی Gemini گوگل را با سیری و برنامه‌های مختلف آیفون ادغام کند. همچنین گفته شده که آی او اس ۱۸ به کاربران اجازه می‌دهد تا آیکون برنامه‌ها را در هر جای صفحه اصلی قرار دهند. این تغییرات در کنار تغییرات ظاهری سیستم عامل جدید آیفون عرضه خواهند شد.

مراسم اصلی از طریق برنامه Apple Developer، وب‌سایت اپل و یوتیوب در دسترس خواهد بود. این شرکت همچنین ۵۰ برنده چالش سالانه دانشجویان Swift را برای حضور در WWDC به صورت حضوری دعوت کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا