گوناگون

استابلایزر چیست و راهنمای خرید آن

برای اینکه بهترین استابلایزرها را متناسب با نیاز خود بخرید، باید دانش و تخصص کافی در این حوزه داشته باشید. اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مطلب قصد داریم راجع به استابلایزر، انواع مختلف آن و نکات مهم در انتخاب و خرید این محصول اطلاعات کاملی را در اختیار شما همراهان گرامی قرار دهیم تا بتوانید بهترین‌های این محصول را متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

استابلایزر چیست؟

استابلایزر که به آن تثبیت کننده ولتاژ نیز می‌گویند، به منظور اصلاح ولتاژ جریان ورودی به وسایل الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله به عنوان یک واسطه میان جریان برق شهری و دستگاه قرار گرفته و در صورتی که جریان برق ورودی هرگونه کاهش یا افزایش ولتاژ داشته باشد، این اختلاف ولتاژ را به شکل پله‌ای تصحیح و در نهایت برقی با ولتاژ مناسب را در اختیار دستگاه قرار می‌دهد. به این ترتیب وسایل الکتریکی در مقابل اختلاف ولتاژ برق شهری در امان می‌مانند و عمر آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

انواع استابلایزر کدامند؟

استابلایزر در سه نوع مختلف تولید می‌شود و هر نوع آن به واسطه عملکردهای متفاوت و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، برای نیازهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع استابلایزر برق عبارتند از:

تثبیت کننده استاتیک

تثبیت کننده استاتیک برای تنظیم سطوح ولتاژ از قطعات الکترونیکی استفاده می‌کند. این دستگاه برای اینکه ولتاژ خروجی را ثابت نگه دارد، از سیستم کنترل مبتنی بر ریز پردازنده‌ها کمک می‌گیرد. از مزایای این محصول می‌توان به سرعت بالا، دقت زیاد، وزن کم و برخورداری از نمایشگر دیجیتال اشاره کرد.

تثبیت کننده رله‌ای

این محصول یک تثبیت کننده الکترومکانیکی محسوب می‌شود که برای تنظیم ولتاژ خروجی از یک رله الکترومکانیکی کمک می‌گیرد. این وسیله قابلیت کنترل دستی دارد و دقت آن در مقایسه با نمونه‌های دیگر بسیار کمتر است. بیشترین کاربرد این محصول برای مصارف کوچک خانگی است.

تثبیت کننده سروو موتوری

از دیگر انواع تثبیت کننده ولتاژ می‌توان به تثبیت کننده‌های سروو موتوری اشاره کرد که کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف و در حوزه‌های پزشکی و تجاری بسیار پررنگ است. این دستگاه‌ها برای تنظیم سطح ولتاژ از موتور سروو کمک می‌گیرند و در نتیجه ولتاژ خروجی پایدارتری را در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌دهند.

تثبیت کننده سروو موتوری دقت اندازه‌گیری فوق العاده بالایی دارد. از سایر ویژگی‌های آن می‌توان به تغییرات ولتاژ به شکل پیوسته، امکان کار در شرایط ولتاژی نامطلوب، قابلیت برنامه‌ریزی، قابلیت تنظیم ولتاژ خروجی و سیستم کنترل پیچیده و دقیق آن‌ها اشاره کرد.

راهنمای خرید استابلایزر

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، تثبیت کننده ولتاژ انواع مختلفی دارد و هر نوع آن به واسطه ویژگی‌های منحصر به فرد و متمایزی که دارد، برای استفاده در شرایط مختلف مناسب است. اگر قصد خرید استابلایزر دارید با بررسی فاکتورهای زیر می‌توانید خرید خوب و با کیفیتی را تجربه کنید.

نوع تثبیت کننده

انواع مختلف این محصول را از نظر ویژگی‌های مثبت و معایبی که دارند مورد بررسی قرار دهید و متناسب با نیاز خود و انتظاراتی که از محصول دارید یکی از نمونه‌ها را انتخاب کنید.

توان و قدرت

انواع تثبیت کننده توان و قدرت‌های متفاوتی در برابر اختلاف ولتاژ جریان برق دارند. به طور مثال نوع رله این محصول بیشتر برای مصارف خانگی با اختلاف ولتاژ کم مناسب است و نمونه‌های سروو موتوری به دلیل توان بیشتر، برای تجهیزات و دستگاه‌های حساس در محیط‌های صنعتی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بنابراین هنگام خرید حتماً توان و قدرت دستگاه را بسنجید و اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید با فروشندگان به مشورت بپردازید.

انتخاب تثبیت کننده بر اساس نوع وسیله

برای انتخاب تثبیت کننده حتماً به نوع دستگاه توجه کنید. به طور مثال کولر، تلویزیون‌های دیجیتال، یخچال فریزر، کامپیوتر، لباسشویی و… هر کدام تثبیت کننده‌هایی با ظرفیت ولتاژ متفاوت را می‌طلبند؛ بنابراین برای خرید استابلایزر باید به این موضوع توجه شود.

نوع نصب تثبیت کننده

نحوه نصب و استفاده از انواع استابلایزر متفاوت است. از آنجا که ضربه، فشار، نم و رطوبت باعث آسیب رسیدن به این دستگاه و اختلال در عملکرد آن می‌شوند، بهتر است نمونه‌های دیواری این محصول را انتخاب کنید. به این ترتیب دستگاه از سطح زمین فاصله می‌گیرد و از هرگونه آسیب به دور است.

گارانتی و خدمات پس از فروش

هنگام خرید این محصول حتماً به ضمانتنامه و گارانتی آن توجه کنید. به این ترتیب نسبت به کیفیت و کارایی محصول خیالتان راحت‌تر است و تا مدت طولانی می‌توانید ایمنی لوازم برقی مورد استفاده خود را تامین کنید.

برند

زمانی که برای خرید این محصول به مراکز فروش استابلایزر مراجعه کنید، قطعاً با طیف گسترده‌ای از برندها روبرو می‌شوید. این موضوع برای افرادی که اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند، اندکی گمراه کننده است و منجر به سردرگمی به هنگام خرید می‌شود.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از مراجعه و خرید این محصول حتماً با یک جستجو در فضای اینترنت با بهترین برندها آشنا شوید تا در هنگام خرید بهتر عمل کنید. از بهترین برندها در زمینه تولید استابلایزر برق می‌توان به برند نام آشنا و اروپایی اگزیم پاور اشاره کرد که از کیفیت عالی، عملکرد و کارایی بسیار مطلوبی برخوردار است.

بودجه

انواع استابلایزر باتوجه به قابلیت‌هایی که دارند از قیمت‌های متنوعی برخودارند. قیمت استابلایزر خوب و مرغوب مسلما گران است، اما کیفیت مناسب آن تا مدت‌ها شما را خرید تثبیت کننده بی‌نیاز و عمر و سلامت وسایل الکتریکی را تضمین می‌کند. توصیه می‌کنیم هنگام خرید این محصول حتماً بودجه‌ای را که برای خرید در نظر گرفته‌اید را تعیین کنید و متناسب با بودجه خود به سراغ استابلایزرهای مناسب بروید.

مراجعه به مراکز فروش معتبر

یکی از راهکارهای بسیار ساده برای خرید یک محصول با کیفیت و مرغوب مراجعه به مراکز فروش استابلایزر معتبر است. مراکزی که به مشتریان خود ارزش و احترام قائلند و بهترین محصولات را با قیمت مناسب در اختیار آنان قرار می‌دهند.

شما با مراجعه و خرید از این مراکز نسبت به کیفیت و کارایی محصولات اطمینان خاطر بیشتری دارید و خریدی خوب و با کیفیت را تجربه می‌کنید. یکی از این مراکز مجموعه فیام صنعت کوثر است. این مجموعه به عنوان مرکز فروش استابلایز و پشتیبانی از برندهای معتبر اروپایی از جمله اگزیم پاور، سال‌هاست که در حوزه تامین و عرضه انواع استابلایزر، یو پی اس و باتری فعالیت می‌کند. فیام صنعت کوثر با ارائه خدمات قبل از فروش، پس از فروش و مشاوره رایگان، راهنمای شما برای خریدی خوب و رضایت بخش است.

جمع‌بندی

در این مقاله راجع به استابلایزر صحبت کردیم و نکات مهم برای خرید این محصول را مورد بررسی قرار دادیم. همان طور که گفتیم استابلایزر و انواع آن برای حفاظت از لوازم برقی در برابر نوسانات ولتاژ برق مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای مصارف خانگی، اداری، صنعتی و… کاربرد دارند. در صورتی که برای خرید انواع استابلایزر به مشاوره نیاز دارید، حتماً با کارشناسان مجموعه فیام صنعت کوثر در تماس باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا