گوناگون

تجربه‌ای لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی در سفر به این مناطق

برای تجربه سفری لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی، انتخاب‌های زیادی پیش روی شما هستند. از جمله بهترین این انتخاب‌ها، شمال کشور است؛ مقصدی که هیچگاه تکراری نمی‌شود و به طرز عجیبی با حال خوب گره خورده است. جنگل و دریا و خوش‌گذرانی و فرصت‌هایی بیشمار برای خاطره‌سازی، بدون شک شمال را برای هر کسی به خوبی تداعی می‌کنند.

یکی از بخش‌های جذاب سفر به شمال، اجاره ویلا است؛ بعد از انتخاب مقصد نهایی در شمال کشور، اجاره اقامتگاه در دل جنگل یا در کنار ساحل، می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد و آرامش‌بخش را برای گذراندن اوقات خوش و تفریح رقم بزند.

یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی که می‌تواند به سفر شما در شمال، رنگ و بویی خاص ببخشد، دریاچه سقالکسار است. بنابراین مشخص است که باید راهی شهر پر جنب و جوش و جذاب رشت شوید. این جاذبه در فاصله کوتاهی از رشت قرار گرفته و مکانی بکر و بی‌نظیر است، که امکانات گردشگری نیز در آن به حد مطلوب هستند.

دریاچه سقالکسار به عنوان پاک‌ترین دریاچه گیلان، دارای بی‌نظیرترین چشم‌اندازهای طبیعی است، به گونه‌ای که حتی یک لحظه نمی‌توانید دست از تماشای آن بکشید. آرامش و سکون حاکی بر فضای این جاذبه و انعکاس درختان اطراف دریاچه بر روی آب آینه‌ای و شفاف آن با حس و حالی عجیب همراه است، که وصف آن تنها در نگاه می‌گنجد و بس.

سفر به یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران

بوم گردی

یزد یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران است، که برای تجربه بوم گردی می‌توانید دست به انتخاب آن بزنید. این شهر باستانی به شهر بادگیرها معروف است و عنوان‌های جهانی گوناگون دیگری از جمله اولین شهر خشت خام جهان و شهر قنات را به خود اختصاص داده است. این شهر علاوه بر اینکه به لحاظ گردشگری غنی و پرطرفدار است، قطب پزشکی و فرهنگی ایران نیز به حساب می‌آید.

در بین جاذبه‌های گردشگری یزد، بادگیرها و بناهای تاریخی آن بسیار مورد توجه هستند. میدان امیرچخماق یکی از بهترین جاذبه‌های تاریخی یزد است، که نه تنها در بین گردشگران، بلکه در میان اهالی شهر نیز پرطرفدار است و در بافت قدیمی شهر یزد، همچون نگینی درخشان به چشم می‌آید.

در میدان امیرچخماق از بازار تا تکیه و مسجد و آب‌انبار، تنوعی از جاذبه‌ها وجود دارد، که می‌توانند یک روز کامل شما را به خود اختصاص دهند و بهترین تجربه‌ها را برای شما رقم بزنند. این مکان تاریخی در طول شب چشم‌اندازی بسیار جذاب و دلنشین دارد و بنای سه طبقه تکیه آن بیش از هر بخش دیگری نگاه شما را به خود خیره می‌کند.

این جاذبه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و به عنوان یکی از میدان‌های اصلی یزد شناخته می‌شود. در این میدان برنامه‌ها و گردهمایی‌هایی مختلفی برگزار می‌شود و در تمام اوقات سال، می‌توان شاهد شور و شلوغی آن بود. از جمله پرشکوه‌ترین این مراسمات، مراسم نخل‌گردانی است، که در ماه محرم برگزار می‌شود و گردشگران زیادی به این مناسبت و برای شرکت در این مراسم پرطرفدار راهی شهر یزد می‌شوند.

قدمت میدان امیر چخماق به دوران تیموری برمی‌گردد و ساخت آن در قرن نهم هجری توسط امیر جلال‌الدین چخماق به انجام رسیده است و امروزه به عنوان نماد شهر یزد، در طول شبانه روز، میزبانی پرشور برای گردشگران و اهالی شهر است.

برای دسترسی به میدان امیر چخماق باید به سمت خیابان امام خمینی (ره) یزد بروید. این میدان در کنار چهارراه شهدا این خیابان و در امتداد خیابان سلمان فارسی واقع شده است.

فرصتی عالی برای تجربه‌ سفری چندجانبه و جذاب در تهران

اجاره روزانه خانه در تهران

تهران شهری شلوغ و پرانرژی است و هر چند ترافیک آن یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در رفت و آمدهای بین شهری به حساب می‌آید، اما سفر به پایتخت به قدری جذاب است، که می‌توان این چالش را نادیده گرفت و توجه خود را به جاذبه‌های متنوعی که در گوشه گوشه شهر جا خوش کرده‌اند معطوف کرد.

پیش از آغاز سفر به تهران، بهتر است قدری با جاذبه‌های این شهر آشنا شوید؛ جاذبه‌های متنوعی که طیف وسیعی از تاریخی، طبیعی و مدرن بودن را در بر گرفته‌اند. در تهران شهربازی‌ها، پارک‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌ها، کاخ‌ها و باغ‌های زیبای تاریخی، برج‌های عظیم‌، قله‌های کوهنوردی، استریت فودها، بام‌های خاطره‌انگیر و غیره انتخاب‌های پیش روی شما هستند تا سفری چندجانبه را در این شهر تجربه کنید. بنابراین شما می‌توانید با اجاره روزانه خانه در تهران یا اجاره سوئیت در تهران، در نزدیکی جاذبه‌های این شهر اقامت کنید؛ به این طریق می‌توانید علاوه بر کاهش هزینه‌ها، از رفت و آمدهای بین شهری بکاهید و در زمان نیز صرفه جویی کنید، تا فرصت بیشتری برای تهران‌گردی داشته باشید.

یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران، باغ فردوس است؛ این باغ زیبا از دوران قاجار به یادگار مانده است و امروزه کاربری آن به موزه سینما اختصاص یافته است. این باغ سرسبز و چشم‌نواز با داشتن یک معماری خیره‌کننده و فضایی روح‌بخش، چندین کافه و سالن سینما دارد و محلی برای هنرمندان و هنردوستان است.

به این باغ، باغ معیری و موزه سینما هم گفته می‌شود و به عنوان یکی از آثار ملی ایران و بهترین جاهای دیدنی تهران شناخته می‌شود، که در حوالی میدان تجریش واقع شده است. محل قرارگیری این باغ، بسیار خوش آب و هوا است و اولین چیزهایی که در ورود به باغ چشمتان به آن‌ها می‌خورد، فضای مشجر و درختان سرسبز چنار هستند.

با عبور از ورودی باغ به دو مجسمه برنزی می‌رسید، که نقشی از سهروردی و ابن هثیم، دو دانشمند سرشناس ایرانی، بر آن‌ها حک شده است و بعد از آن به عمارت زیبای باغ می‌رسید. مساحت عمارت بنا شده در این باغ به هزار متر مربع می‌رسد و کل مساحت باغ نیز 20 هزار متر مربع است. در مجموع نیز عمارت در سه و نیم طبقه ساخته شده است و در طول دوران‌های مختلف، تغییرات زیادی به خود دیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا