تکنولوژی

فشار سرمایه‌گذاران به OpenAI برای بازگشت سم‌ آلتمن

ساتیا نادلا در تماس با آلتمن گفته که از او حمایت میکند

اخراج سم آلتمن با مخالفت بزرگترین سرمایه‌گذاران شرکت OpenAI مواجه شده و آنها از جمله مایکروسافت خواستار بازگشت مدیرعامل سابق  هستند.

به گزارش بلومبرگ شرکت مایکروسافت که تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد دلار در  OpenAI سرمایه‌گذاری کرده به همراه دیگر سرمایه‌گذاران از جمله Thrive Capitalو Tiger Global Mnanagement در مذاکرات با هیات مدیره OpenAI خواستار بازگشت آلتمن شده‌اند.

سرمایه‌گذاران همچنین خواستار تغییر ترکیب فعلی هیات مدیره OpenAI و استعفای اعضای فعلی هستند اما این موضوع فعلا با مخالفت هیات مدیره فعلی مواجه شده است. همچنین این گروه از سرمایه‌گذاران لیستی از کسانی را ارایه داده‌اند که امکان برعهده گرفتن مدیرعاملی شرکت – در صورت استعفای اعضای فعلی – را دارد از  جمله آنها برت تایلر مدیرعامل سابق شرکت سلزفورس است.

روز جمعه سم آلتمن مدیرعامل و بنیانگذار OpenAI به طور ناگهانی از سوی هیات مدیره شرکت برکنار شد.

این اخراج باعث شگفتی آلتمن و خود سرمایه‌گذاران شد.

مدل حاکمیت شرکتی OpenAI به گونه‌ای است که سرمایه‌گذاران نقش و سهمی در هیات مدیره ندارند و در جریان اخراج آلتمن نیز از این تصمیم تا قبل از اعلام ان مطلع نشده بودند.

Thrive Capital که به همراه مایکروسافت بزرگترین سرمایه‌گذاران OpenAI به شمار می‌رود خواستار بازگذشت آلتمن و گرگ بروکمن – رئیس سابق هیات مدیره – است که او نیز همزمان با آلتمن از سمتش کنار گذاشته شد و بعد خودش از شرکت استعفا کرد.

آلتمن نیز برای بازگشت به شرکت اعلام آمادگی کرده است هر چند به او نیز گفته شده در صورت بازگشت به شرکت باید در حاکمیت شرکتی OpenAI تغییراتی ایجاد کند.

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت بعد ازاین اخراج با آلتمن در تماس بوده و به وی گفته هر کاری که در آینده او انجام دهد از وی حمایت خواهد کرد.

بعد از اخراج آلتمن تعدادی از کارکنان OpenAI در اعتراض به این اقدام شرکت را ترک کرده‌اند. وینود خوسلا سرمایه‌گذار جسورانه نیز اعلام کرده که شرکتش خواستار بازگشت آلتمن است هرچند هر جایی که او در آینده برود نیز از وی حمایت خواهد کرد.

برد لایتکپ مدیر بخش عملیات OpenAI در نامه‌ای خطاب به کارکنان این شرکت نوشته که اخراج آلتمن ناشی از تخلف مالی یا اداری نبوده است. او گفته است که این تصمیم همه ما را غافلگیر کرده است. او گفته که این تصمیم ناشی از اختلافات داخل هیات مدیره است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا