موبایل

سامسونگ یا شیائومی؟ برترین برند گوشی‌های میان رده کدام است؟

خرید گوشی سامسونگ یا گوشی شیائومی بزرگترین سؤالی است که کاربران طرفدار اندروید در هنگام خرید گوشی با آن مواجه می‌شوند. سامسونگ در طی چندین سال متوالی به‌عنوان برترین برند گوشی و رقیب اصلی آیفون به شمار می‌رفت تا زمانی که شیائومی وارد عرصه بازار شد. حال پس از گذشت چند سال از عرضه انواع گوشی‌های برند چینی شیائومی، شاهد رقابت چشمگیری میان این دو کمپانی هستیم.

در حال حاضر بسیاری از کاربران همچنان پایبند استفاده از گوشی‌های سامسونگ هستند و به این برند متعهد مانده‌اند. در حالی که بسیاری از افراد دیگر با در نظر گرفتن ویژگی‌های شیائومی، به خرید گوشی شیائومی روی آورده‌اند. اما کدام یک انتخاب بهتری است؟ برای کسانی که به دنبال خرید گوشی‌های میان رده هستند، برترین برند گوشی‌های میان رده کدام است و کدام یک را باید انتخاب کنند؟ این سؤالات مواردی هستند که در ادامه این مطلب با بررسی تفاوت‌ها و ویژگی‌های تولیدات هر یک از این برندهای معروف به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

سامسونگ

برند سامسونگ متعلق به یک کمپانی بزرگ کره‌ای است. مدت زمان زیادی از فعالیت این برند در زمینه تولید انواع محصولات الکترونیکی و دیجیتالی می‌گذرد و با عرضه انواعی از کامپیوترها و تلویزیون‌های باکیفیت و سپس با تولید گوشی‌های درجه یک، خود را به‌خوبی ثابت کرده است. در نتیجه خرید گوشی سامسونگ یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که می‌خواهند از خرید خود مطمئن باشند.

در مجموع گوشی‌های سامسونگ در سری‌های مختلفی تولید می‌شوند. سری‌های M، A و S آن در حال حاضر رایج‌ترین و پرطرفدارترین نمونه‌ها به حساب می‌آیند که از میان آن‌ها سری S متعلق به نمونه‌های پرچمدار و رده بالا است. در نتیجه سری‌های M و A از نمونه‌های میان رده برند سامسونگ هستند که البته هر دو مدل‌های باکیفیت، متنوع و بادوامی را شامل می‌شوند.

شیائومی

گوشی شیائومی تولید یک برند معتبر چینی است. در ابتدا چینی بودن آن‌ها باعث می‌شد که بسیاری از افراد و به‌خصوص کاربران ایرانی از آن‌ها دوری کنند اما با گذشت مدت کوتاهی، کیفیت مطلوب و قیمت مناسب کم‌کم توجه اشخاص را جلب کرد. در نتیجه در حال حاضر گوشی‌های این برند از محبوب‌ترین نمونه‌ها در بازار ایران و جهان هستند که اکثر گیمرها به آن‌ها علاقه دارند.

سری‌های گوشی شیائومی موارد مختلفی را شامل می‌شود. در مجموع سری ردمی نوت، پوکو و بلک شارک رایج‌ترین نمونه‌های آن هستند. مدل‌های ردمی نوت از میان رده‌ها، پوکو از میان رده‌های گیمینگ و بلک شارک از مدل‌های بالا رده و پرچمدار محسوب می‌شود.

البته سری بلک شارک علاوه‌بر بالا رده بودن، انتخابی عالی برای گیمرها است و به‌عنوان بالا رده مخصوص گیمینگ شناخته می‌شود. به این ترتیب شیائومی خرید بهترین گوشی گیمینگ با قیمتی مناسب را فراهم کرده است. ضمناً در مدل‌های میان رده گوشی این برند چینی هم درجه کیفی بالایی مشاهده می‌شود که نظر کاربران بسیاری را با سلایق و علایق مختلف به خود جلب کرده است.

مهمترین تفاوت‌های گوشی‌های میان رده سامسونگ و شیائومی

برای تصمیم‌گیری در خصوص بهتر بودن گوشی شیائومی یا سامسونگ باید از تفاوت‌های مهم آن‌ها اطلاع داشت. مهمترین این تفاوت‌ها را می‌توان در دوربین، باتری، پردازنده، رابط کاربری، طراحی، کیفیت ساخت و قیمت خلاصه کرد که جزئیات هر یک را بررسی خواهیم کرد.

دوربین

به طور کلی امروزه حتی گوشی‌های میان رده هم از دوربین‌های درجه یک و باکیفیتی برخوردار هستند. اما زمانی که بحث مقایسه بین دوربین گوشی شیائومی و سامسونگ به‌خصوص در بین مدل‌های میان رده می‌رسد، می‌توان برتری را به گوشی‌های شیائومی نسبت داد. بسیاری از گوشی‌های میان رده این برند حتی با دوربین خاص خود مناسب عکاسی هم هستند و در بین لیست بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی قرار می‌گیرند.

باتری

بحث کیفیت باتری یکی از اولویت‌های مهم بسیاری از کاربران است. در مجموع باید گفت بین باتری گوشی شیائومی و گوشی سامسونگ از لحاظ شارژدهی تفاوت چندانی وجود ندارد. برای مثال بعضی از مدل‌های میان رده جدید مثل سامسونگ A۲۴ و شیائومی ردمی نوت ۱۲ هر دو از میزان شارژدهی بالا و یک الی دو روزه برخوردار هستند. در حالی که تفاوت آن‌ها در زمان شارژ شدن مشخص می‌شود. معمولاً گوشی‌های شیائومی با سرعت بیشتری فول شارژ می‌شوند.

پردازنده

از لحاظ پردازنده و سخت‌افزار در مقایسه گوشی‌های میان رده سامسونگ و شیائومی نمی‌توان برتری را به هیچ یک از آن‌ها داد. در واقع این برندها در تولید محصولات خود از انواع پردازنده‌های باکیفیت هلیو، اسنپدراگون و غیره استفاده می‌کنند. در نتیجه کیفیت سخت‌افزاری هر یک از نمونه‌ها به مدل مورد نظر بستگی دارد.

رابط کاربری

رابط کاربری یکی از مهمترین تفاوت‌های گوشی‌های سامسونگ و شیائومی را تشکیل می‌دهد که البته در تصمیم‌گیری کاربران هم تأثیر قابل‌توجهی می‌گذارد. در مجموع از رابط کاربری سامسونگ به‌عنوان نوعی رابط کاربری ساده و روان یاد می‌شود، در حالی که پردازنده شیائومی به‌عنوان نمونه‌ای با جلوه‌های بصری بیشتر شناخته می‌شود.

طراحی و کیفیت ساخت

تصمیم‌گیری در خصوص زیبایی ظاهری هر یک از محصولات برندهای شیائومی و سامسونگ تصمیمی کاملاً شخصی است. برای مثال در طراحی گوشی‌های سامسونگ شاهد استفاده از رنگ‌های ساده‌تر اما با تنوع در دو حالت براق و مات هستیم. در حالی که در تولید محصولات شیائومی از رنگ‌های روشن‌تر و خاص‌تر هم استفاده می‌شود.

همچنین از لحاظ کیفیت نمایشگر هم می‌توان گفت هر دو وابسته به مدل صفحه نمایش‌های باکیفیتی را برای تولید محصولات استفاده می‌کنند. با این وجود در بعضی موارد کیفیت ساخت صفحه نمایش و حتی کیفیت ساخت بدنه گوشی‌های سامسونگ نسبت به شیائومی کمی بهتر است.

قیمت

به طور کلی مناسب‌تر بودن قیمت گوشی‌های شیائومی به‌خصوص مدل‌های میان رده در مقایسه با گوشی‌های سامسونگ حقیقتی واضح است. از جهتی در مدل‌های جدید گوشی سامسونگ شاهد حذف شدن شارژر از جعبه محصول هستیم که موجب ایجاد هزینه‌های بیشتر برای خریداران می‌شود. در نتیجه در مقایسه گوشی میان رده سامسونگ و شیائومی از لحاظ قیمت می‌توان برتری را به برند چینی داد.

در نهایت با توجه به تفاوت‌های مذکور باید گفت که هر دو برند سازنده محصولات مرغوبی هستند و هر یک در زمینه خاصی به دیگری برتری پیدا می‌کنند. از این رو باید با یک اولویت‌بندی صحیح در خصوص قیمت، دوربین، باتری و غیره انتخاب مناسب‌تر را رقم زد.

خرید بهترین میان رده‌های شیائومی و سامسونگ

شاید در این مقاله به مقصود خود یعنی بهترین برند میان رده کدام است، رسیده باشید. حال موقع انتخاب و خرید گوشی است. چه از نظر شما سامسونگ برند برتر باشد و چه شیائومی، در نهایت شما نیاز به یک فروشگاه معتبر برای خرید محصول مطلوب خود دارید. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته بر روی بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین گوشی، ما فروشگاه کوروشاپ را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این فروشگاه به عنوان نمایندگی رسمی دو برند شیائومی و سامسونگ شناخته می‌شود و بیشترین تنوع محصول را دارد. در صورت آشنایی بیشتر با این فروشگاه، حتما به وبسایت رسمی آن به نشانی اینترنتی https://kooroshop.com سر بزنید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا