ایراناینترنت

وزیر ارتباطات: روزانه به تعداد کاربران پیام‌رسان‌های بومی افزوده می‌شود

وزیر ارتباطات امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره حمایت از پیام رسان های ایرانی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که به طور جدی دنبال می‌کنیم، حمایت از پیام رسان‌ها، شبکه های داخلی، پهنای باند و تأمین زیر ساخت‌هاست. حتی دولت در سال گذشته آیین نامه ای را تصویب کرد در راستای حمایت از کسب و کارهایی که روی پیام رسان‌های داخلی فعالیت دارند و روزانه به تعداد کاربران این شبکه‌ها افزوده می‌شود.

زارع پور با تاکید بر اینکه سرعت ۸۰ برابری اینترنت در اختیار مردم قرار می‌گیرد٬ گفت: به زودی تمامی شهرهای استان‌هایی که اسامی آن‌ها اعلام می‌شود، از سرعت‌های نزدیک به ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه برخوردار می‌شوند و اگر این اتفاق بیفتد، سرعت اینترنت همراه هم ارتقاء پیدا می‌کند.

وی افزود: حتی اگر نسل چهارم هم بخواهد حداکثر سرعت را در اختیار مشترکان قرار بدهد، باید با فیبر نوری باشد که این کار بزرگ زیرساختی، به زمان نیاز دارد و با پیگیری هفتگی به سرانجام نمی‌رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: کمیسیون مقررات رادیویی مخابرات، شرکت استارلینگ را مکلف کرده که برای ارائه خدمات خود در خاک جمهوری اسلامی ایران الزامات ایران را بپذیرد و مجوز دریافت کند که این یک قدم رو به جلو برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور محسوب می ‌شود.

زارع پور بیان کرد: جلسه بعدی با این شرکت اسفند ماه برگزار می شود و این شرکت مکلف شده است تا سازوکار های اجرایی را فراهم کند.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا