تجارت

تبلیغات پیامکی چقدر هزینه دارد؟

تبلیغات پیامکی یک استراتژی بازاریابی بسیار موثر است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا مستقیماً از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به مخاطبان هدف دست یابند. این روش بازاریابی مدرن مقرون به صرفه است؛ اجرای آن آسان است و نرخ پاسخگویی و بازده بالایی هم دارد. کسب‌وکارها، برندها و استارتاپ‌ها می‌توانند از تبلیغات پیامکی برای اهداف مختلفی از جمله تبلیغات و ارسال تخفیف‌ها، اطلاع رسانی رویدادهای مهم، خدمات پس از فروش و پشتیبانی مشتریان، یادآوری‌ها و نظرسنجی‌ها استفاده کنند. در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی تبلیغات پیامکی و کاربرد آن، در مورد هزینه آن نیز صحبت کنیم. پس اگر به تازگی قصد استفاده از بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

تبلیغات پیامکی چیست؟

پیش از آن که به بحث در مورد هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی بپردازیم، اجازه دهید کمی بیشتر با تبلیغات پیامکی آشنا شویم. تبلیغات پیامکی که به عنوان بازاریابی پیامکی نیز شناخته می‌شود، نوعی از بازاریابی مدرن است که شامل ارسال پیام‌های تبلیغاتی برای مشتریان از طریق پیام کوتاه یا همان اس‌ام اس است. این یک راه بسیار مؤثر برای کسب و کارها برای دستیابی به مخاطبان هدف و تبلیغ محصولات یا خدمات خود است. در واقع کسب و کار‌ها می‌توانند به راحتی متن تبلیغات خود را با یک کلیک و به صورت همزمان و البته در قالب یک پیامک، به گروه بزرگی از افراد مختلف ارسال و آن‌ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنند.

تبلیغات پیامکی یک استراتژی بازاریابی محبوب برای مشاغل در هر اندازه و هر صنعتی است. از ویژگی‌ها و یا بهتر بگوییم مزایای این روش بازاریابی مدرن می‌توان به این نکته اشاره کرد که مقرون به صرفه است. به علاوه ارسال و دریافت پیامک بسیار آسان است و نرخ پاسخگویی و خوانایی بالایی هم دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده، نرخ باز شدن پیامک‌ها ۹۵ درصد گزارش شده است. بنابراین می‌توان به جرات گفت که تقریباً تمام پیامک‌های ارسالی از سوی کسب و کارها توسط گیرنده خوانده می‌شوند. علاوه بر این، پیامک‌ها دارای نرخ پاسخ ۴۵ درصدی هستند که به طور قابل توجهی بالاتر از سایر اشکال بازاریابی دیجیتال مانند بازاریابی ایمیلی است.

هزینه تبلیغات پیامکی

هزینه تبلیغات پیامکی بسته به عوامل مختلفی مانند تعداد پیامک‌های ارسالی یا دریافتی، اپراتور، پنل پیامکی مورد استفاده و تعداد گیرندگان و مخاطبان هدف متفاوت است. با این حال، تبلیغات پیامکی به طور کلی به عنوان یک استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه در مقایسه با سایر اشکال تبلیغات در نظر گرفته می‌شود.

یکی از عوامل اصلی تعیین کننده هزینه تبلیغات پیامکی تعداد پیام‌های ارسالی است. بیشتر سامانه‌های پیامکی بر اساس تعداد پیامک‌های ارسالی، هزینه دریافت می‌کنند. برخی از سامانه‌های پیامکی نیز بسته‌های پیامک انبوه ارائه می‌دهند که می‌تواند هزینه هر پیامک را کاهش دهد. یکی دیگر از عواملی که بر هزینه تبلیغات پیامکی تاثیر می‌گذارد، مخاطبان هدف هستند. اگر یک کسب و کار مخاطبان زیادی را هدف قرار می‌دهد، هزینه ارسال پیامک می‌تواند به مراتب افزایش یابد. با این حال، اگر مخاطب هدف کمتر باشد، ممکن است هزینه هر پیامک بیشتر باشد، اما هزینه کلی کمپین تبلیغات پیامکی کمتر خواهد بود.

پنل پیامکی مورد استفاده نیز بر هزینه تبلیغات پیامکی تاثیر می‌گذارد. برخی از پلتفرم‌ها امکانات و خدمات اساسی را به صورت رایگان ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر برای دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته مانند تجزیه و تحلیل و اتوماسیون، هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه دریافت می‌کنند. بنابراین کسب و کارها باید پنل پیامکی را انتخاب کنند که متناسب با بودجه آنها باشد و همزمان ویژگی‌هایی را که برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی پیامکی موثر نیاز دارند، را ارائه دهد. اما در ادامه نگاهی می‌اندازیم به تعداد کاراکتر مجاز هر پیامک و تاثیری که در هزینه تبلیغات پیامکی دارد.

هر پیامک چند کاراکتر است؟

در بحث تعرفه و خرید پنل پیامکی، یکی از نکاتی که باید به آن دقت شود، تعداد کاراکترهای متن پیامک است. در واقع تعداد کاراکترهای یک پیامک محدود است و چنانچه این تعداد رعایت نشود، پیامک شما ناقص ارسال شده و یا به طور کلی ارسال نمی‌شود. لازم به ذکر است که تعداد مجاز کاراکتر برای پیامک فارسی، ۷۰ و برای SMS‌های لاتین ۱۶۰ کاراکتر است. همچنین نرخ قیمت پیامک براساس اپراتور نیز تغییر می‌کند، برای مثال هزینه ارسال پیامک از اپراتور ایرانسل با اپراتور همراه اول تفاوت دارد.

در آخر

تبلیغات پیامکی یک استراتژی بازاریابی موثر است و کسب و کارها را مستقیماً به مخاطبان هدف متصل می‌کند. علاوه بر این، اس‌ام اس‌ها کوتاه و دقیق هستند و روند خواندن و پاسخ دادن به آنها را برای مشتریان آسان می‌کند. این روش یکی از روش‌های بازاریابی مقرون به صرفه است، با این وجود اما کسب و کارها برای موفقیت در کمپین تبلیغات پیامکی خود باید هزینه کلی ارسال پیامک را با توجه به استراتژی بازاریابی خود برنامه ریزی کنند. هزینه تبلیغات پیامکی به عوامل متعددی مانند تعداد پیام‌های ارسالی، اپراتور، مخاطبان هدف و پنل پیامکی مورد استفاده بستگی دارد. در حالی که تبلیغات پیامکی به طور کلی به عنوان یک استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه در نظر گرفته می‌شود، کسب و کارها باید هزینه و بازگشت سرمایه کمپین‌های خود را به دقت ارزیابی کرده و مطمئن شوند که بیشترین بازده را نسبت به سرمایه گذاری خود دریافت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا