فضا

اسپیس ایکس به دنبال تحقق ۱۰۰ پرتاب تا پایان سال ۲۰۲۳

اسپیس ایکس این روزها در حال آماده‌سازی مقدمات پرتاب‌های بیشتری تا پایان سال جاری میلادی است و سعی دارد ۱۰۰ پرتاب را در این بازه زمانی به انجام برساند.  

بیل گرستن مایر، مدیر اسپیس ایکس با اعلام این موضوع به کمیته فرعی فضایی و عل‌می‌سنای آمریکا، عنوان کرد که این شرکت اهداف بلندپروازانه‌ای هم برای سال ۲۰۲۴ دارد و در همین راستا، قصد دارد شرایط را برای ۱۲ پرتاب در هر ماه مهیا کند. این یعنی، ۱۴۴ پرتاب در یک سال.

سخنگوی اسپیس ایکس به وب‌سایت آرس تکنیکا گفت که قصد دارد تعداد ماموریت‌های فضایی خود را در سال آینده افزایش دهد تا از این طریق بتواند زمینه سرویس ارتباط ماهواره به تلفن را راه‌اندازی کند.  

این سخنگو افزود: با چیزی حدود ۲ میلیون کاربر، می‌بایست این صورت فلکی را به‌روزرسانی کنیم. ما همچنین به دنبال برقراری ارتباط مستقیم ارتباطات سلولی با ماهواره‌های استارلینک هستیم که این ویژگی تا سال آینده و با ۱۴۴ پرتاب سالانه اضافه خواهد شد.  

اسپیس ایکس برای اولین بار در سال ۲۰۲۲، این سرویس را معرفی کرد که امکان اتصال به ماهواره‌ها را برای گوشی‌های هوشمند فراهم می‌کند. این شرکت در کنار اپراتور تی-موبایل که وعده داده بود این قابلیت را برای مشترکان خود عرضه خواهد کرد، از این قابلیت پرده برداشت.  

مایک سیورت، مدیرعامل تی-موبایل، این فناوری را به یک برج مخابراتی در آسمان تشبیه کرد که می‌تواند تمامی‌مناطق را تحت پوشش قرار دهد و این امکان را برای کاربران فراهم کند تا حتی در وسط اقیانوس هم، با عزیزانشان در ارتباط باشند.  

جاناتان هوفلر، از مدیران ارشد اسپیس ایکس در اوایل سال جاری میلادی عنوان کرد که این شرکت در حال آماده شدن برای تست اولیه این قابلیت است. بنابر آنچه در وب‌سایت آرس تکنیکا آمده، اسپیس ایکس قبلا گفته بود که ارائه این قابلیت، نیازمند استفاده از ماهواره‌های بزرگ‌تری است تا با فضاپیمای استارشیپ به فضا پرتاب شوند.  

اما از آنجایی که هنوز شرایط پرتاب این ماهواره‌ها با استارشیپ مهیا نشده، این شرکت مجبور شد یک ماهواره استارلینک با ابعاد متوسط را طراحی کند و با موشک فالکون ۹ به فضا بفرستد. اگرچه این ماهواره، بزرگ‌تر مدل‌های قدیمی‌تر است اما کوچک‌تر از آن چیزی است که بتواند برای فعال کردن خدمات صوتی و ارسال داده‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا