تکنولوژی

تصادف شدید تاکسی بدون راننده شرکت کروز با عابر پیاده

وضعیت فرد مصدوم بحرانی اعلام شده است.

بر اساس گزارش‌ها، یک خودروی اتوماتیک Cruise روز دوشنبه در شهر سان فرانسیسکو، باعث بروز یک صانحه دلخراش شد. یک عابر پیاده که در حال عبور از خیابان بود با یک  خودروی عادی که سرعت بالایی داشت، برخورد کرد که راننده خودرو بعد از این حادثه، با سرعت زیاد از محل تصادف دور شد. این تصادف باعث شد زن پیاده به جلوی تاکسی بدون راننده کروز پرتاب شده و پای او زیر خودروی بدون راننده شرکت کروز گیر کند. بر اساس گزارش San Francisco Chronicle،  وضعیت این زن بحرانی است و جراحات متعددی دیده است.

این خانم در حال عبور از روی خط کشی عابرین پیاده بود که خودروی عادی با او برخورد کرد و راننده صحنه تصادف را با سرعت ترک کرد. فردی که شاهد این تصادف بود به مامورین اعلام کرد که صحنه برخورد زن پیاده با خودرو را دیده و زن پیاده بعد از برخورد، جلوی خودرو کروز و در مسیر آن افتاد. تاکسی سبز رنگ کروز، هنگام سبز شدن چراغ راهنمایی، حرکت کرده و پای زن بیچاره را زیر گرفت و بعد درجا ایستاد، در حالیکه پای این زن بدشانس زیر چرخ خودرو گیر کرده بود.

شرکت کروز اعلام کرده این خودرو هیچ سرنشینی نداشته و در حالت رانندگی خودکار قرار داشته است.

یک دوچرخه سوار که شاهد دیگر صحنه تصادف بود، به سمت این زن رفته و سعی می‌کند وی را آرام کند. این شخص در مصاحبه با San Francisco Chronicle گفته که این زن فقط جیغ می‌کشید. بعد از مدتی آتش نشانان به محل حادثه رسیده و با جرثقیل، خودرو را بلند کردند و بعد زن مصدوم به بیمارستان انتقال پیدا کرد.

بر اساس گفته یکی از آتش نشانان ظاهرا خودرو طوری برنامه ریزی شده بود که اگر سنسورها متوجه وجود جسمی در زیر چرخ‌های خودرو شدند، همانجا بایستد و چراغ‌های خطر خودرو را روشن کند که اینجا، جسم زیر چرخ، پای این زن بخت برگشته بوده است.

مدیر بخش ارتباطات شرکت کروز در بیانیه‌ای اعلام کرده: «لحظه برخورد با خودروی اول، نیروی شدیدی به زن عابر پیاده وارد شد و وی را به جلوی تاکسی بدون راننده پرتاب کرد. راننده با سرعت زیادی از صحنه تصادف فرار کرد و مقامات قضایی پیگیر این مسئله هستند. تنها نگرانی ما وضعیت سلامت این خانم است.»

این خودروی کروز یک تاکسی اتوماتیک بوده که قابلیت رانندگی خودکار دارد.

این روزها تاکسی‌های بدون راننده در سرتاسر شهر سان فرانسیسکو دیده می‌شوند. کروز و Waymo امسال از قانون گذاران ایالت کالیفرنیا تاییدیه و مجوز فعالیت دریافت کردند. با افزایش این تاکسی‌ها، مقامات دولتی از شرکت کروز درخواست کردند که تعداد تاکسی‌های بدون راننده را نصف کند زیرا باعث بروز تصادف‌های متعددی شده بودند. کروز هم قبول کرد که در طول روز بیشتر از ۵۰ تاکسی و در شب بیشتر از ۱۵۰ تاکسی در شهر تردد نکنند.

منبع: engadget

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا