ایراناینترنت

شرکت زیرساخت زمان احتمالی قطعی و اختلال اینترنت را اعلام کرد

آی‌تی‌ایران: بیش از سه هفته است که در روزهای مختلف، نت‌بلاکس که وضعیت کیفیت و اختلال در اینترنت کشورهای مختلف را رصد می‌کند، گزارش می‌دهد که اینترنت در ایران در ساعت بعد از نیم‌شب قطع و با افت شدید سرعت مواجه می‌شود. برای نمونه ۱ بامداد دوشنبه ۲۲ شهریور نت‌بلاکس با انتشار تصویری خبر داد که اینترنت ایران با اختلال شدیدی در دسترسی همراه شده و برای حدود نیم‌ساعت این اختلال ادامه داشته و باعث شده کاربران امکان دسترسی به وب‌سایت‌های خارجی و داخلی را نداشته باشند.

در نموداری که نت‌بلاکس نیمه شب بعد از این تاریخ منتشر کرد، افت اتصال به اینترنت به سطح ۷۱ درصد از حد معمول خود رسیده بود. این اختلال که شدت آن کمتر گزارش شده بود در بامداد یکشنبه ۱۹ شهریور نیز از سوی نت‌بلاک گزارش شد.  در نهایت شرکت ارتباطات زیرساخت بعد از اعتراض کاربران و انتقاد کسب و کارها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دلیل این اختلال‌ها ارتقا تجهیزات شبکه است. شرکت ارتباطات زیرساخت در این اطلاعیه اعلام کرده که به‌منظور ارتقاء و توسعه ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت و براساس نیازسنجی و طراحی‌های انجام شده قبلی، تجهیزات مورد نیاز تامین شده و از چند روز گذشته مراحل جایگزینی و ارتقاء تجهیزات آغاز شده است.

حالا هم در جدیدترین اتفاق نت‌بلاکس شب گذشته چهارم مهر باز هم با انتشار نموداری نشان داد که در نیم شب، افت اتصال به اینترنت به سطح نزدیک به ۸۰ درصد از حد معمول خود رسیده است. به دنبال انتشار این خبر نیز وزارت ارتباطات این افت سرعت در اینترنت را به توسعه شبکه ارتباطات زیرساخت ارتباط داد و اعلام کرد که پیش‌تر زمان قطعی‌ها به کسب و کارهای مرتبط اطلاع‌رسانی شده است.

در گام جدیدتر امروز (۵ مهر) شرکت ارتباطات زیرساخت با انتشار اطلاعیه‌ای از ادامه اختلالات و قطعی اینترنت به دلیل ارتقاء و توسعه ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت در مهرماه خبر داد. همچنین این شرکت با انتشار جدولی زمان شروع کار ارتقا و توسعه شبکه را در نقاط مختلف کشور نشان داده است.

این شرکت در اطلاعیه جدید خود تاکید کرده: «با توجه به برنامه شرکت ارتباطات زیرساخت درخصوص افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت IP شبکه‌ی هسته‌ی کشور و در راستای افزایش کیفیت ارتباطات، اقدامات فنی لازم جهت ارتقاء و توسعه تجهیزات شبکه پس از نیمه‌شب‌ها و در ساعات کم ترافیک شبکه انجام می‌شود که ممکن است در برخی مناطق باعث ناپایداری موقت شبکه شود.»

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا