تکنولوژی

زمان اولین کنفرانس توسعه دهندگان OpenAI اعلام شد

شرکت سازنده بات هوش مصنوعی ChatGPT اعلام کرد که در روز ۶ نوامبر (۱۵ آبان)، اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان خود را برگزار می‌کند.

این شرکت اعلام کرد که در این رویداد یک روزه که با ارائه و سخنرانی‌هایی از سوی برخی مدیران ارشد OpenAI همراه خواهد بود، پیش‌نمایشی از ابزارهای جدید به نمایش درخواهد آمد و تبادل ایده‌ها نیز از دیگر بخش‌های این کنفرانس خواهد بود.

طبق شنیده‌ها، GPT-5 احتمالا نام نسل جدید مدل هوش مصنوعی مولد این شرکت خواهد بود. هرچند سم التمن، مدیرعامل این شرکت پیشتر تایید کرد که GPT-5 را آموزش نمی‌دهد و این اتفاق به این زودی نیز نخواهد بود.

با این حال، در این رویداد انتشار جزییاتی درباره Global Illumination این شرکت دور از انتظار نیست. این استودیو طراحی هوش مصنوعی که OpenAI در ماه آگوست آن را خریداری کرد.

گفته می‌شود که اطلاعاتی درباره قابلیت تشخیص تصاویر GPT-4 هم ارائه خواهد شد. همانطور که می‌دانید این ابزار، جدیدترین و پیشرفته‌ترین ابزار هوش مصنوعی OpenAI محسوب می‌شود که از قابلیت تجزیه و تحلیل و تفسیر تصاویر بهره می‌برد، اما این شرکت اخیرا و به دلیل مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران، این امکان را متوقف کرده است.

شرکت تحت هدایت آلتمن همچنین به تازگی، ابزار تشخیص متون تولید شده توسط هوش مصنوعی را به پلتفرم خود اضافه کرد اما به دلیل عملکرد ضعیف آن، فعلا قابل استفاده نیست و غیرفعال شده است. حال به نظر می‌رسد که در این رویداد، نسخه ارتقایافته‌ای از این قابلیت معرفی شود.

اگرچه بخش عمده کنفرانس با حضور افراد و به صورت فیزیکی برگزار می‌شود، اما این شرکت اعلام کر که بخشی از سخنرانی‌ها به صورت آنلاین پخش خواهد شد. OpenAI گفت که ثبت‌نام برای حضور در این رویداد طی چند روز آینده آغاز خواهد شد و تعداد شرکت‌کنندگان نیز محدود خواهد بود.

سم آلتمن درباره کنفرانس توسعه‌دهندگان پیش رو گفت: ما مشتاقانه منتظر نمایش آخرین دستاوردهای خود هستیم تا امکان ساخت چیزهای جدیدی را برای توسعه‌دهندگان فراهم کنیم.

در حال حاضر، بیش از دو میلیون توسعه‌دهنده در حوزه ابزارهای هوش مصنوعی فعالیت دارند که از آخرین محصولات این حوزه از جمله GPT-4، DALL-E و همچنین Whisper استفاده می‌کنند.

در گزارش‌ها آمده که OpenAI سال گذشته، بیش از ۴۵۰ میلیون دلار برای توسعه ChatGPT هزینه کرده که بخشی از این هزینه‌ها، به جذب متخصصان حوزه هوش مصنوعی اختصاص داشت.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا