تپسی

«تپسی» دسترسی غیرمجاز به بخشی از اطلاعات خود را تایید کرد

 آی‌تی‌‌ایران: میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی در توییتر خود اعلام کرد که طی روزهای گذشته، متوجه دسترسی غیرمجاز به زیرساخت شرکت تپسی و برداشت بخشی از اطلاعات شده‌اند. به گفته او به محض کشف این موضوع، ضمن ثبت شکایت، پلیس را در جریان قرار داده‌اند و راه دسترسی هک یا هکرها به اطلاعات را نیز بسته‌اند.

او این اتفاق را اخاذی گروهی از شرکت تپسی اعلام کرده و نوشته است: «ایمیل‌هایی که از گروه مهاجم دریافت کرده‌ایم، قصد آنها از این کار اخاذی بوده و برای عدم نشر اطلاعات، درخواست پول کرده‌اند. ما تصمیم گرفتیم که به این اخاذی تن ندهیم، چرا که در مذاکره با آنها متوجه شدیم که نه تنها ضمانتی برای عدم نشر اطلاعات و سواستفاده‌های آتی وجود ندارد، تشویقی برای ادامه‌ی این اقدام در مورد سایر شرکت‌ها نیز خواهد بود. در ادامه، تلاش ما کمک به پلیس برای شناسایی گروه مهاجم و جلوگیری از فروش اطلاعات است.»

او در انتها نسبت به این اتفاق ابراز تاسف کرده و گفته است که شرکت مسئولیت این اتفاق را می‌پذیردو حتما بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع آن انجام خواهم داد. منشی‌پور تاکید کرده که  گزارش این بررسی را اعلام خواهد کرد.

امروز (یازدهم شهریور)‌ اطلاعات تایید نشده‌ای در یک کانال تلگرامی منتشر شد که حکایت از این داشت که داده بیش از ۲۷ میلیون مسافر تپسی شامل نام، نام خانوادگی، شماره همراه، شهر و همچنین برخی ایمیل‌های این شرکت هک شده است. طبق اطلاعات این کانال تلگرامی اطلاعات بیش از ۶ میلیون راننده نیز شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شهر، شماره همراه نیز مورد هک قرار گرفته است. از سوی دیگر بیش از ۱۳۶ میلیون سفر شامل آی‌دی مسافر، آدرس کامل مبدا و مقصد، آدرس کوتاه مبدا و مقصد، مشخصات جغرافیایی (GPS Locations) مبدا و مقصد نیز نشت پیدا کرده است. درنهایت نیز این کانال تلگرامی تمامی این اطلاعات را با قیمت ۳۵ هزار دلار برای فروش گذاشته است. در این سطح از اطلاعات تا این لحظه مورد تایید تپسی قرار نگرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا