ارز دیجیتال

تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی چیست؟

یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین سیستم‌های پرداخت الکترونیکی، پرفکت مانی است که کلیه خدمات انتقال، ارسال و دریافت پول را برای کاربران خود مهیا کرده است. این پلتفرم از زمان ایجاد شدن یعنی سال ۲۰۰۷ تا به امروز یکی معتمدترین سیستم‌های پرداخت آنلاین بوده است. این پلتفرم خدمات دیکری مانند ووچر را نیاز ارائه می‌دهد. در این مقاله قصد داریم تا به نقاط تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی بپردازیم.

پرفکت مانی چیست؟

در ابتدا بهتر است بیشتر با پرفکت مانی آشنا شویم. همان طور که اشاره شد، این سیستم برای پرداخت‌های ارزی و انتقال پول بین کشورهای مختلف استفاده می‌شود. پرفکت مانی مناسب‌ترین روش پرداخت بین المللی در ایران به شمار می‌رود. چرا که برخلاف پلتفرم‌های مشابه خود مانند پی پال کاربران ایرانی را تحریم نکرده است.

بنابراین ما می‌توانیم به سادگی در سایت پرفکت مانی عضو شویم و افتتاح حساب آن را انجام دهیم. بعد از افتتاح حساب پرفکت مانی می‌توانید به میزان دلخواه حسابتان را شارژ کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل عدم استفاده از قوانین آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی، این سیستم در آن‌ها قابل قبول نیست. پس بهتر است قبل از خرید پرفکت مانی از سایت‌های خارجی از پشتیبانی آن‌ها از پرفکت مانی مطمئن شوید.

مراحل ساخت اکانت پرفکت مانی بسیار ساده است. دقت کنید که هنگام ورود اطلاعات، همه آنچه که از شما خواسته شده به صورت دقیق و واقعی وارد شود.

ووچر پرفکت مانی چیست؟

C:\Users\Mohammad\Desktop\Capture-1200x720.png

ووچر پرفکت مانی نوعی کارت هدیه الکترونیکی است که توسط شرکت پرفکت مانی ارائه می‌شود و تنها برای پرداخت‌های اینترنتی در سایت‌های خارجی مناسب است. این کارت‌ها را حتی بدون ثبت نام در سایت پرفکت مانی می‌توانید برای خود یا دیگران تهیه کنید.

برای تهیه ووچر می‌توانید مستقیما از طریق سایت پرفکت مانی و یا از طریق صرافی‌های آنلاین اقدام نمایید. البته روش دوم بسیار آسان‌تر و در دسترس‌تر بوده و بعد از ثبت نام و درخواست ووچر در صرافی، بلافاصله کد خود را دریافت می‌کنید.

ووچر پرفکت مانی شامل اطلاعاتی مانند کد ۱۶ رقمی، کد ۱۰ رقمی، تاریخ ایجاد ووچر و مبلغ است که باید بعد از پرداخت هزینه به شما داده شوند. ویژگی مثبتی که ووچرها دارند این است که تاریخ انقضا ندارد و تا زمانی که شارژ دارند، قابل استفاده هستند. از طرفی یک بار مصرف هستند و بعد از تمام شدن شارژشان قابلیت شارژ دوباره ندارند.

تفاوت پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی

اگر بین شارژ حساب پرفکت مانی و خرید ووچر دچار تردید شده اید، با بررسی تفاوت‌های این دو راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید. اگر چه هر دو آن‌ها توسط یک شرکت طراحی شده اند، اما تفاوت‌هایی با هم دارند که شامل موارد زیر است:

عدم نیاز به شناسایی

اصلی‌ترین تفاوت بین حساب اصلی و ووچر پرفکت مانی این است که، سایت برای افتتاح حساب و شارژ آن کلیه اطلاعات شخصی را از شما دریافت می‌کند. اما ووچر را می‌توان به صورت ناشناس خریداری کنید. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید تراکنش‌های مالی خود را خصوصی نگه دارید، خرید ووچر گزینه بهتری برای شما است.

امکان شارژ مجدد

حساب اصلی پرفکت مانی شما در هر زمانی امکان شارژ مجدد دارند. یعنی می‌توانید هر مبلغی که خواستید به حساب اولیه اضافه نمایید. اما ووچرها یک بار مصرف هستند و بعد از اتمام موجودی غیر قابل استفاده می‌شوند و باید ووچر جدید خریداری نمایید.

میزان دسترسی

ممکن است ووچرها در برخی از کشورها محدودیت استفاده داشته باشند و شما نتوانید با کد ووچر پرداخت را انجام دهید. اما حساب اصلی پرفکت مانی دسترسی بیشتری دارد و در اغلب کشورها پذیرفته شده است.

محدودیت ها

میزان انتقال پول با استفاده از ووچر با توجه به کشور مقصد و نوع ووچر می‌تواند با محدودیت رو به رو شود. افرادی که نیاز به ارسال مبالغ بالا دارند استفاده از حساب اصلی برایشان ایده آل‌تر است.

میزان کارمزد

هر دو گزینه برای انجام خدمات از کاربر کارمزد کم می‌کنند. به طور مثال برای انتقال، برداشت و یا تامین مالی با پرفکت مانی باید کارمزد بپردازید که مبلغ کارمز با توجه به مبلغ و نوع حسابتان متفاوت است. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که خرید اینترنتی با پرفکت مانی برای شما کارمزدی را در بر نمی‌گیرد. اما ووچر برای هر پرداخت اینترنتی ۱.۹۹ درصد هزینه برداشت می‌کند.

میزان امنیت

هر دو روش پرداختی کاملا ایمن هستند و از فناوری رمزگذاری در تراکنش‌ها برای حفاظت از اطلاعات کاربران استفاده می‌کنند. از طرفی کد ووچر منحصر به فرد بوده و تنها برای یک نفر قابل استفاده است. اما یکی از معایب سیستم پرفکت مانی این است که قابلیت استرداد وجوه در صورت کلاهبرداری یا پرداخت اشتباه وجود ندارد.

میزان پشتیبانی

سایت پرفکت مانی از طریق چت، ایمیل و یا تلفن امکان پاسخگویی و رفع مشکلات کاربران را فراهم کرده است. اما روش‌های پشتیبانی از ووچر بسیار محدودتر است و تنها از طریق فروشندگان می‌توان اشکالات و سوالات را انتقال داد.

فرایند تایید

مراحل تایید حساب پرفکت مانی در سایت اصلی نیاز به تایید هویت و ارائه مدارک دارد که می‌توانید تبدیل به یک پروسه زمان بر شود. اما ووچر هیچ اطلاعاتی از خریدار دریافت نمی‌کند و نیازی به تایید شدن ندارند.

موارد استفاده

پرفکت مانی یک سیستم پرداخت همه کاره است و انواع مبادلات ارزی و آنلاین را در بر می‌گیرد. اما تنها کاربرد ووچر پرداخت خرید اینترنتی و شارژ حساب پرفکت مانی است.

سرعت انتقال

انتقال پول بین حساب‌ها با استفاده از پرفکت مانی به صورت آنی انجام می‌شود و سرعت بالایی دارد. اما انتقال از طریق ووچر با توجه به مکان فروشنده ممکن است با تاخیر به انجام برسد.

سخن پایانی

در این نوشته متوجه شدیم که هر دو روش پرداخت پرفکت مانی و ووچر کاملا ایمن و محبوب هستند و تنها در موارد جزئی تفاوت‌هایی با هم دارند. اگر شما هم فقط قصد خرید از سایت خارجی را دارید توصیه ما به شما استفاده از ووچر پرفکت مانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا