اپل

رشد ۲ درصدی سود اپل در سه ماهه اخیر

اپل در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که میزان درآمد این شرکت در سه ماهه منتهی به ژوئن، با کاهشی یک درصدی به ۸۱.۸ میلیارد دلاری رسید اما سود این شرکت رشدی ۲ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز، باارزش‌ترین شرکت جهان توانست عملکردی فراتر از تحلیلگران وال استریت در میزان درآمد و سود خود ثبت کند. میزان سود این شرکت نیز برابر با ۱۹.۸۸ میلیارد دلار عنوان شد.

این گزارش، جدیدترین موردی است که نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ فناوری پس از رکود سال گذشته، اکنون روی نوار سوددهی قدم برمی‌دارند. چند روز قبل نیز شرکت‌های آلفابت و متا از رشد دو رق‌می‌سود ناشی از افزایش فروش تبلیغات خود خبر داده‌اند.
مایکروسافت نیز به لطف فروش موفق بخش فضای ابری خود توانست رکوردشکنی کند و آمازون هم تقریبا دوبرابر سود مورد انتظار وال‌استریت را ثبت کرد.

این شرکت‌های بزرگ در سال گذشته میلادی و به دلیل کاهش تبلیغات دیجیتال، تجارت الکترونیک و فروش رایانه‌های شخصی، روزهای سختی را پشت سر گذاشتند و به دنبال آن، هزاران کارگر اخراج و بسیاری از مزایا و خدمات برای کارکنان باقی‌مانده حذف شدند.
بر اساس این گزارش، اپل در سه ماهه اخیر توانست از فروش گوشی‌های آیفون خود، درآمدی معادل ۳۹.۶۷ میلیارد دلاری را به دست آورد که تقریبا ۲ درصد کمتر از مدت زمان مشابه در سال گذشته است.

بنابر اعلام مرکز تحقیقاتی Counterpoint، این شرکت در چین، جایی که اغلب شرکت‌ها با کاهش فروش گوشی‌های خود مواجه بودند، توانست رشدی ۷ درصدی را در فروش آیفون‌های خود تجربه کند.

مطابق انتظارات نیز فروش حاصل از کسب‌وکار سرویس‌های (Services) اپل در این بازه زمانی، برابر با ۲۱.۲ میلیارد دلاری عنوان شد که رکوردی جدید برای این شرکت محسوب می‌شود. این کسب‌وکار شامل موارد مختلفی همچون طرح‌های آیکلاد، اپل موزیک، AppleCare و اپ استور می‌شوند.

همچنین بر اساس این گزارش، فروش آیپدها و مک‌های اپل در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن، به ترتیب کاهشی ۱۹.۸ و ۷.۳ درصدی را ثبت کردند. فروش حاصل از محصولات پوشیدنی این شرکت همچون اپل واچ و ایرپاد هم روندی صعودی داشت و با ثبت عدد ۸.۲۸ میلیارد دلاری، از رشد ۲ درصدی خبر می‌دهد.

اگرچه اپل همچنان روی کسب‌وکارهای موجود و ارتقای قابلیت‌های آنها برای جلب نظر خریداران متمرکز خواهد بود اما این شرکت اخیرا از یک محصول اصلی و جدید خود به نام عینک واقعیت افزوده نیز پرده برداشت.

محصولی به نام ویژن پرو و با قیمت ۳۵۰۰ دلار که می‌تواند بخش قابل توجهی از درآمدهای آینده این شرکت را به خود اختصاص دهد؛ اما به گفته این شرکت، ویژن پرو حداقل تا سال آینده وارد بازار نخواهد شد.

اپل همچنین روی جریان‌های درآمدی جدیدی معطوف شده که از جمله آنها می‌تواند به راه‌اندازی اولین فروشگاه این شرکت در هند اشاره کرد که در ماه آوریل آغاز بکار کرد. اقدامی‌که باعث شد تا کاربران هندی بیشتری به خرید آیفون‌ها ترغیب شوند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶، تعداد کاربران آیفون موجود در جهان به یک میلیارد نفر برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا