اپلموبایل

آیفون ۱۵ پرو با فریم تیتانیومی ‌و گران‎‌تر از قبل عرضه می‌شود

شواهد نشان می‌دهد که امسال احتمالا تغییرات قابل‌توجهی را در سری آیفون ۱۵ اپل شاهد خواهیم بود و در کنار آن، افزایش قیمت برای این مدل‌ها نیز دور از انتظار نخواهد بود.

بلومبرگ اخیرا در گزارشی اعلام کرد در مدل‌های پرو آیفون ۱۵ امسال به جای فریم‌هایی از جنس استیل ضد‍‌زنگ، از تیتانیوم استفاده خواهد شد. تغییری که می‌تواند افزایش مقاومت و البته کاهش وزن دستگاه را به دنبال داشته باشد.

به لطف این فناوری جدید، حاشیه نازک‌تری را در صفحه نمایش این گوشی‌ها شاهد خواهیم بود به طوری که طبق گفته مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، اندازه حاشیه به یک سوم کاهش خواهد یافت.

همچنین بر اساس گزارش‌هایی که پیشتر منتشر شده، در این گوشی‌ها از یک دکمه با قابلیت تنظیم به جای دکمه بی‌صدا کردن استفاده خواهد شد و درگاه لایتنینگ نیز جای خود را به درگاه USB-C خواهد داد.

این تغییرات به احتمال زیاد روی قیمت این گوشی‌ها نیز تاثیرگذار خواهند بود و طبق این گزارش، افزایش قیمت را در این محصولات شاهد خواهیم بود به طوری که شاید مدل مکس، افزایش قیمت ۲۰۰ دلاری را داشته باشد.

بلومبرگ همچنین به دو تغییر بزرگ دیگر در آیفون‌های امسال اپل اشاره کرد و گفت که در مدل استاندارد آیفون ۱۵، ناچ حذف خواهد شد و جزیره پویا (Dynamic Island)، جای آن را خواهد گرفت. تغییری که ظاهری شبیه‌تر به مدل‌های پرو را برای این گوشی به ارمغان خواهد آورد.

برخی منابع خبری هم مدعی شدند مدل‌های معمولی همچنان با نرخ رفرش ۶۰ هرتزی عرضه می‌شوند و این شرکت، نرخ ۱۲۰ هرتز را برای مدل‌های پرو حفظ خواهد کرد. گفته می‌شود که نسل جدید پردازنده S۹ نیز افزایش قابل توجهی سرعت را برای دستگاه به ارمغان خواهد آورد.

طبق روال سال‌های قبل، اپل غالبا آیفون‌ها و اپل واچ‌های جدید را در اواسط ماه سپتامبر معرفی می‌کند و باید منتظر ماند و دید که طی هفته‌ها و روزهای آتی، چه میزان از این مشخصات پیش‌بینی شده برای آیفون‌های جدید به واقعیت تبدیل خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا