شبکه‌های اجتماعی

نمایش پیام هشدار در مرورگر اج پس از تغییر برند توییتر به X

تغییر برند توییتر به X این روزها به یکی از خبرسازترین موضوعات دنیای فناوری تبدیل شده و حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که مرورگر اج، وب‌سایت توییتر را به عنوان یک تارنمای مشکوک و به عنوان یک مشکل امنیتی قلمداد می‌کند.

به نظر می‌رسد که این تغییر نام برای اج هنوز تعریف نشده و از آنجایی که این تغییر ناگهانی بوده، این مرورگر تصور می‌کند که اپلیکیشن X یک ابزار کلاهبرداری است. در پیام هشداری که برای کاربر به نمایش درمی‌آید، از وی می‌خواهد کرد که این برنامه و آیکون آن را بررسی کند.

در بخشی از این پیام آمده است: اگر این اپلیکشین سعی در فریب شما دارد تا آن را با برنامه دیگری اشتباه بگیرید، آن را غیرفعال کنید.

اما همانطور که در گزارش Bleeping Computer اشاره شده، این هشدار همواره در مواقع تغییر ناگهانی آیکون‌ها صادر می‌شود چرا که مرورگر تصور می‌کند که این اپلیکیشن، به دنبال هدایت کاربر به یک وب‌سایت کلاهبرداری است.

البته احتمالا نمایش این پیام هشدار، موقتی خواهد بود و به زودی برطرف خواهد شد. گفتنی است این تغییر برند باعث مسدود شدن X در اندونزی شد و دلیل این امر نیز محدودیت‌های این کشور در زمینه محتواهای هرزه‌نگاری و قمار عنوان شد.

البته شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت و متا نیز به نوعی علامت تجاری X را برای خدمات و محصولات خود ثبت کرده‌اند که می‌تواند تبعات حقوقی را در آینده برای این شرکت به دنبال داشته باشد.

به نظر می‌رسد که این تغییر ناگهانی، بخشی از پروژه بزرگ توییتر برای تبدیل شدن به یک سوپر اپلیکیشن همانند وی‌چت در کشور چین است. احتمالا در آینده این شبکه اجتماعی برای اهداف مختلفی از جمله پرداخت، پیام‌رسانی و یا برقراری تماس‌های تصویری استفاده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا