ارز دیجیتال

چهار ماه استیکینگ در نوبیتکس؛ اتم پربازده‌ترین کوین

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس که از اواخر اسفند پارسال سرویس استیکینگ را در این پلتفرم راه‌اندازی کرد، گزارشی از عملکرد استیکینگ در چهار ماه گذشته منتشر کرده است.

کاربران نوبیتکس که قصد نگهداری دارایی‌هایشان در بازه‌های زمانی حدودا یک‌ماهه را دارند، می‌توانند با استیک کردن دارایی‌شان، علاوه بر احتمال افزایش ارزش دارایی، در سود استیکینگ نیز سهیم شوند.  

نوبیتکس در گزارش چهارماهه استیکینگ خود اعلام کرده که بیشترین تعداد مشارکت کاربران این پلتفرم تبادل رمزارز در طرح‌های استیکینگ، در رمزارزهای اتم، بایننس کوین (BNB)، سولانا و دات بوده و همچنین بیشترین حجم دارایی نیز به ترتیب در بی‌ان‌بی، سولانا، آدا و دات استیک شده است.

بر اساس این گزارش، اتم با ۱۸.۸۴ درصد پاداش سالانه، بیشترین APR  را به خود اختصاص داده و دات با ۱۵.۹۹ درصد و آوالانچ با ۵.۷۲ در رتبه‌های بعدی بازدهی قرار داشته‌اند.

رمزارزهای سولانا ۵.۴۷ درصد، متیک ۴.۱۵ درصد، ترون ۳.۹ درصد، بی‌ان‌بی ۲.۹۴ درصد، آدا ۱.۵۲ درصد و فانتوم ۱.۷۱ درصد میانگین پاداش سالانه را داشته‌اند که در طرح‌های ۱۵.۳۰ و ۶۰ روزه استیکینگ، به کاربران پرداخت شده است.

نکته اینکه در رمزارزهایی مانند اتم و متیک، میزان پاداش پرداخت‌شده به کاربران، بیشتر از میانگین پاداشی بوده که پیش از اجرای طرح، ازسوی نوبیتکس اعلام شده است.

نوبیتکس در ماه‌های آینده رمزارزهای دیگری را نیز به طرح‌های استیکینگ اضافه می‌کند و کاربرانی که قصد نگهداری ارزهای دیجیتال خود را دارند، می‌توانند در طرح‌های استیکینگ مشارکت کنند و از نگهداری دارایی‌هایشان سود کسب کنند.

استیکینگ چیست؟

فرآیند استیکینگ مربوط به شبکه‌هایی است که برای تایید تراکنش‌هایشان از روشی موسوم به «اثبات سهام» استفاده می‌کنند.

تولید یا ایجاد توکن‌های جدید و تایید تراکنش‌ها در برخی از شبکه‌های رمزارزی نیاز به مشارکت و ذخیره دارایی کاربران دارد و شبکه، برای تشویق افراد به مشارکت در این فرآیند به آنها پاداش می‌دهد. این پاداش در ازای قفل کردن رمزارزها یا همان استیک کردن دارایی در یک بازه زمانی مشخص پرداخت می‌شود.

افراد برای اینکه بتوانند در ایجاد توکن و تایید تراکنش‌ها نقش داشته باشند و پاداش این نقش را دریافت کنند، نیازمند طی کردن روندی نسبتا پیچیده هستند و استیکینگ در برخی شبکه‌ها که پاداش وسوسه‌کننده‌ای نیز اعلام کرده‌اند، ممکن است دارای ریسک باشد و نیاز به بررسی و دقت بیشتری دارد.

نوبیتکس این فرآیند را برای کاربرانش تسهیل کرده و با نظارت مستمر بر فرآیند استیکینگ، ریسک‌های آن را کاهش داده است و در پایان هر دوره استیکینگ نیز پاداش حاصل از آن را به کیف پول کاربران واریز می‌کند.

برای استفاده از این سرویس نوبیتکس و استیکینگ ارزهای دیجیتال باید پس از ورود به پنل کاربریتان، روی نوبیفای کلیک کرده و سپس وارد صفحه استیکینگ نوبیتکس شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا