ارز دیجیتال

آیا آپدیتهایی که برای اتریوم در راه است، بر قیمت آن تاثیر گذارند؟

قیمت اتریوم برای افرادی که در بازارهای کریپتوکارنسی مشغول به خریدوفروش هستند، اهمیت زیادی دارد. آپدیت جدید شانگهای از ابتدای سال ۲۰۲۳ اثرات جالبی روی قیمت آن گذاشته و بسیاری از تحلیل‌گران را به فکر فرو برده است. آن‌ها در تلاش‌اند تا اثرات این به‌روزرسانی را روی قیمت اتر، پیش‌بینی کنند؛ زیرا رمز موفقیت در این بازار را تحلیل‌های درست می‌دانند. در این مقاله برخی از پیش‌بینی‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

ارتقا شانگهای و اثر آن روی قیمت اتریوم

همان طور که در مقاله «اثر آپدیت اتریوم بر روی قیمت اتریوم» اشاره شده است، قبل از بررسی ارتقا قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳، درک تاریخچه رویداد اخیر شانگهای می‌تواند اثر مستقیمی بر تحلیل اتریوم بگذارد. این رویداد برای ارز دیجیتال معروف بازار کریپتوکارنسی یک نقطه اوج به شمار می‌آید. یکی از به‌روزرسانی‌هایی که روی اتریوم انجام شد، Merge بود که در آن شبکه اصلی این ارز دیجیتال با بیکن چین ترکیب شد. این به‌روزرسانی یک باگ بسیار بزرگ داشت و آن‌هم این بود که کاربران دیگر توانایی آزاد کردن استیک‌های خود را نداشتند.

شانگهای اتریوم نام به‌روزرسانی بود که در ابتدا در قالب یک پروپوزال برای اضافه کردن قابلیت برداشت سرمایه‌های سپرده‌گذاری شده، ارائه شد. درنهایت این آپدیت را که برای حل مشکل قبلی ایجاد شده به وجود آمده بود، در ۲۴ فروردین ماه یا همان ماه مارس ۲۰۲۳ روی اتریوم عملی کرد. در همین مدت کوتاهی که آپدیت شانگهای روی اتریوم اعمال شد، شاهد بالا رفتن قیمت این ارز دیجیتال در بازار بودیم. این اتفاق به دلیل قفل شدن سپرده‌های کاربران پس از دسامبر ۲۰۲۰ و باز شدن آن توسط شانگهای رخ داد.

پس از ارتقا شانگهای چه اتفاقی برای اتر می‌افتد؟

در ابتدای مسیر خیلی‌ها تحلیل اتریوم را نگران‌کننده می‌دیدند؛ زیرا فشار فروش بالقوه را پس از مدتی خطرناک می‌دانستند. بااین‌وجود، پیشرفت یک‌شبه اتفاق نخواهد افتاد و مت ماکسیمو نیز که یکی از تحلیلگران خرید اتریوم در دنیا به شمار می‌رود، همین نظر را داشت. بر اساس نظر او میزان اتریومی که پس از شانگهای وارد بازار شد، نسبت به پیش‌بینی‌ها کم‌تر بود.

این یعنی مقدار اتریوم جدیدی که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، از برداشت آن پیشی خواهد گرفت. درواقع بر این اساس فشار خرید بیشتری جهت جبران اتریوم‌های برداشت شده، ایجاد می‌شود.

ویک رامان یک محقق اتریوم می‌گوید که ارتقای اتریوم به دلیل روی کار آمدن شانگهای، روندی صعودی را طی خواهد کرد. وی دلیل این صعود برای توکن بومی اتریوم را افزایش امنیت شبکه و جذب سرمایه بیشتر جهت سرمایه‌گذاری می‌داند.

رامان خاطر نشان کرد که در درازمدت، توانایی رها کردن اتر و ریسک سرمایه‌گذاری روی آن، به طرز فوق‌العاده‌ای از بین خواهد رفت. درواقع این اتفاق به دلیل عدم توانایی مشارکت سرمایه‌گذاران نهادی در سهام‌بندی بود. از زمانی که اتریوم آزاد شده، این افراد احساس راحتی بیشتری خواهند کرد و ورود سرمایه بیشتر آن‌ها به اتریوم، سبب بهبود شبکه و قیمت اتریوم در درازمدت می‌شود.

آیا سرمایه‌گذاری روی اتریوم منطقی است؟

وقتی صحبت از ارز دیجیتال به میان می‌آید، هیچ تضمینی برای آینده سرمایه شما وجود ندارد. این صنعت در حال حاضر هنوز هم روی حدس و گمان مانند تحلیل اتریوم پیش می‌رود. هیچ‌کس به‌طورقطع نمی‌تواند وضعیت یک سال آینده قیمت اتریوم را پیش‌بینی کند.

بااین‌وجود، گفته می‌شود که خرید اتریوم یکی از گزینه‌های امن بازار کریپتوکارنسی به شمار می‌رود. این ارز ارزش بازاری در حدود ۲۳۴ میلیارد دلار را دارد و یکی از شرکت‌های غول‌پیکر صنعت کریپتوکارنسی است؛ همچنین یک‌پنجم کل بازار ارزهای دیجیتال در دست اتریوم قرار دارد.

علاوه بر موارد گفته‌شده، از اتریوم به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های قرارداد هوشمند در بازار کریپتوکارنسی یاد می‌شود. اتریوم بهترین شبکه برای بازارهای توکن غیرقابل تعویض و برنامه‌های متاورسی است که در فضای کریپتو تنوع چشمگیری را دارد. بر اساس همه این موارد، سرمایه‌گذاری و خرید اتریوم یک امر منطقی تلقی شده است؛ اما به میزان تحمل ریسک و چشم‌انداز بلندمدت شما بستگی دارد.

خطراتی که باید قبل از خرید اتریوم در نظر بگیرید

اگر در بازارهای مالی فعال باشید، احتمالا می‌دانید که وجود نوسانات غیرممکن نیست و باید در مواجهه با آن‌ها آمادگی لازم را داشته باشید. این فراز و نشیب‌ها روی استراتژی سرمایه‌گذاران بلندمدت اثر خواهد گذاشت؛ درنتیجه باید عواقب و دردسرهای آن را پیش‌بینی کنید. قبل از خرید باید بررسی شود که آیا آماده مواجه با نوسانات قیمت اتریوم هستید یا خیر.

در این بازار به‌هیچ‌عنوان بی‌گدار به آب نزنید و اگر توانایی تحلیل درست را ندارید، از تحلیلگران حرفه‌ای کمک بگیرید. درصورتی‌که بدون آگاهی و در زمان نادرست خرید کنید، به ضرر چیزی سر راهتان قرار نخواهد گرفت.

نکاتی که باید قبل از سرمایه‌گذاری در اتریوم بدانید

همه افرادی که در بازار کریپتوکارنسی مشغول به خریدوفروش ارزهای دیجیتالی هستند، به سهم خود چالش‌ها و اشتباهاتی را تجربه کرده‌اند. بر اساس قاعده این بازار، افرادی در بلندمدت موفق خواهند شد که اطلاعات لازم و کافی در خصوص بازار داشته باشند. در ادامه برخی توصیه‌های مناسب جهت موفقیت در خریدوفروش را برای شما آورده‌ایم:

  • اتر را تنها از صرافی‌های معتبر بخرید.
  • رمزهای عبور دومرحله‌ای را استفاده کنید.
  • سعی کنید کیف پول‌های سخت‌افزاری را به کار ببرید.
  • اتر را در بالاترین قیمت نخرید و در پایین‌ترین قیمت نیز نفروشید.
  • روی مبلغی سرمایه‌گذاری کنید که مازاد پس‌انداز شماست.
  • دارایی‌های خود را در پلتفرم‌های صرافی رها نکنید.
  • خریدوفروش در زمان درست را آموزش ببینید.
  • از هیجانات در این بازار به‌طورجدی دوری گزینید.
  • تنوع را در سبد سرمایه‌گذاری خود برای کاهش ریسک، در نظر داشته باشید.

قبل از خرید قیمت اتریوم را بررسی کنید

در این مقاله آپدیت‌هایی که بر سر راه اتریوم قرار گرفته را باهم بررسی کردیم و دیدیم که آخرین به‌روزرسانی چگونه توانست وضعیت بازار اتر را تغییر دهد. پیش‌بینی‌هایی که برای آینده و قیمت اتریوم انجام شده، چشم‌انداز مثبتی دارد؛ چراکه با آپدیت جدید قفل‌های قبلی که بر سر راه اتریوم بود، باز شدند. در حال حاضر سرمایه‌گذاران با خیال راحت‌تری نسبت به خرید اتریوم اقدام می‌کنند؛ زیرا دیگر دارایی آن‌ها قفل نمی‌شود. اگر قصد فعالیت در بازار پرفرازونشیب رمز ارزها را دارید، باید بتوانید تحلیل اتریوم را به‌درستی انجام دهید. افرادی که نسبت به بازار آگاهی کافی ندارند، خیلی زود با ضررهای بی‌بازگشت از صحنه حذف خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا