تک‌شاخ

تک‌شاخ؛ بررسی وضعیت آمادگی دیتاسنترهای ایرانی

وضعیت دیتاسنترهای ایرانی و آینده عینک‌های واقعیت مجازی در برنامه این هفته تکشاخ مورد بررسی قرار گرفت.

هفته گذشته قطع برق یکی از دیتاسنترهای ایران – افرانت – باعث قطع دسترسی ده‌ها هزار کاربر به سرویس سفارش آنلاین غذای اسنپ فود شد موضوعی که باعث واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی شد.

برخی کاربران، به ارایه دهنده سرویس سفارش آنلاین غذا به دلیل عدم پیش‌بینی این وضعیت انتقاد کردند و برخی دیگر دیتاسنتری را که ارایه خدمات زیرساخت این سرویس را برعهده داشت مقصر دانستند.

فرشاد اسماعیلیان یکی از فعالان بازار دیتاسنتر در ایران در گفت و گو با برنامه تکشاخ فردای اقتصاد در این باره گفت: ما تعریف مشخصی از سطح سرویس (SLA)  و انتظار معقول از نوع سرویس دیتاسنتر نداریم. در همان زمان که سرویس اسنپ فود دچار مشکل شد سرویسهای دیگری روی افرانت قرار داشت که مشکلی برای آنها ایجاد نشد. بنابراین در چنین رخدادهایی باید نوع سرویسی را که از سوی خدمات گیرنده انتخاب شده مورد توجه قرار گیرد.

به گفته اسماعیلیان هم اکنون بسیاری از دیتاسنترهای خصوصی در ایران رتبه بندی شده‌اند و هرکدام سطوح مختلف سرویس دارند و یک خدمات دهنده می‌تواند سرویسی متناسب با نیازها و سایز کسب و کار خود تهیه کند.

آینده تکنولوژی بعد از اپل ویژن پرو

در بخش دیگری از این برنامه همچنین مجتبی طباطبایی متخصص هوش مصنوعی و عینک‌های واقعیت مجازی از آینده صنعت تکنولوژی بعد از معرفی هدست اپل ویژن پرو گفت.

به گفته طباطبایی اپل ویژن پرو در ابتدا با قیمت بالا عرضه شد اما همانند سایر محصولات اپل بعدا به شکلی عمومی‌تر با محصولاتی ارزان‌تر عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا