شبکه‌های اجتماعی

استفاده از آواتار برای تماس‌های تصویری اینستاگرام ممکن شد

متا ساعاتی پیش از عرضه ابزاری جدید خبر داد که به کاربر اجازه می‌دهد از آواتارهای کارتونی در تماس‌های تصویری خود استفاده کند. 

آنچه متا را به عرضه این قابلیت سوق داد، عدم تمایل بسیاری از کاربران به حضور در مقابل دوربین گوشی یا لپ‌تاپ حین برقراری تماس‌های تصویری بوده که حالا این افراد با کمک ابزار جدید معرفی‌شده، می‌توانند آواتارهای کارتونی را جایگزین چهره و تصویر واقعی کنند. 

شرکت متا از این قابلیت به عنوان «گزینه سوم» یاد می‌کند که بین تماس صوتی و تماس ویدیویی کامل با حضور فرد جای می‌گیرد. به گفته این شرکت، کاربران با انتخاب این گزینه، می‌توانند با هر لباس و در هر نقطه از خانه، تماس تصویری برقرار کنند چرا که تنها یک آواتار از وی به نمایش درخواهد آمد.

بنابر اعلام متا، قابلیت جدید آواتارهای کارتونی فعلا برای کاربران اینستاگرام و مسنجر قابل استفاده است. این شرکت اخیرا توجه جدی را معطوف سیستم ایجاد آواتار کرده و اخیرا نیز اعلام کرد کاربران پلتفرم‌های این شرکت، بیش از چند میلیون آواتار از این طریق ایجاد کرده‌اند.

این آواتارها از چهره و بدن فرد ایجاد می‌شود و اگرچه سیستم ساخت آواتار متا برای استفاده در فناوری واقعیت مجازی پایه‌ریزی شد، اما به تدریج به استفاده در گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌ها کشیده شد.

در حال حاضر، امکان ایجاد پا برای آواتارها نیز فراهم شده اما به گفته متا، این قسمت از بدن در حین برقراری تماس‌های تصویری نمایش داده نخواهد شد. این شرکت توسعه هرچه بیشتر سیستم ایجاد آواتار را در دستور کار دارد و تلاش می‌کند تا امکان ایجاد انیمیشن‌های واقعی‌تری را برای کاربران خود فراهم کند.

همچنین در حال حاضر، هیچ قانونی وجود دارد که کاربر را ملزم کند تا آواتار را دقیقا مشابه به چهره واقعی خود ایجاد کند، بنابراین، کاربران می‌توانند با هر آواتاری با دوستان و سایر کاربران گفت‌وگو کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا