تکنولوژی

تغییرات در هیئت مدیره علی‌بابا کلید خورد

فردای اقتصاد – شرکت علی بابا که بعد از خروج «جک ما» بنیانگذار این شرکت روزهای چندان خوبی را نمی‌گذارند حالا مدیران ارشد خود را نیز تغییر داده است.

دنیل ژانگ که برای هشت سال مدیریت غول تجارت الکترونیکی چین را برعهده داشت جای خود را به ادی وو رییس فعلی هیات مدیره می‌دهد و جوزف سای یکی از نزدیک‌ترین مدیران به جک ما نیز ریاست هیات مدیره این شرکت را برعهده می‌گیرد.

ارزش علی بابا هم اکنون بالغ بر ۲۴۰ میلیارد دلار است و اخیرا در سومین فصل پیاپی مالی رشد تک رقمی درآمد داشته است.

دنیل ژانگ در حالی از مدیرعاملی علی بابا کنار می‌رود که این شرکت اخیرا از تقسیم به شش شرکت خبر داده بود.

به دنبال اعلام این خبر سهام علی بابا در بورس نیویورک ۲.۴ درصد افت کرد.

کنی ون رییس شرکت تحلیل سرمایه‌گذاری KGI درباره این خبر به بلومبرگ گفت: هم مدیرعامل و هم رییس هیات مدیره از بنیانگذاران علی بابا به حساب می‌آیند و به جک ما بنیانگذار اصلی شرکت بسیار نزدیک هستند. این بدان معنی است که روح مدیریت جک ما هنوز در علی بابا وجود خواهد داشت.

این تغییر و تحولات تنها چند روز بعد از حضور ناگهانی جک ما در یک رویداد این شرکت در چین اعلام می‌شود.

دنیل ژانگ مدیرعامل سابق البته شرکت را ترک نمی‌کند و به عنوان مدیر بخش کلاد به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مقامات چینی در سال ۲۰۲۰ و بعد از انتقادات جک ما از دولت به  شرکت هلدینگ علی بابا – آنت گروپ – فشار  زیادی وارد آوردند. این فشار فقط به علی بابا محدود نشد و مقامات چینی برخورد با شرکتهای تکنولوژی را شدت دادند و در همان زمان علی بابا به انحصار متهم شد.

از همان زمان روند رشد این غول تجارت الکترونیکی بسیار کند شد و شرکتهای دیگری مانند بایت‌دنس و هلدینگ PDD سهم قابل توجهی از بازار را به دست گرفتند.

ادی وو که خود از بنیانگذاران علی باباست، در توسعه بخش تبلیغات دیجیتال این شرکت – علی ماما – و سرویس پرداخت آن – علی پی – نقش مهمی داشته است.

منبع
فردای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا