سرگرمی

موویلا؛ مرجع تماشای فیلم و سریال‌های روز دنیا

Video On Demand یا به اختصار VODها در دنیای امروز طوری طراحی شده‌اند که پاسخگوی نیاز مخاطب باشند. همانطور که از ترجمه‌ی این عبارت به نظر می‌رسد «ویدئو درخواستی» (VOD ها) یا همان سرویس‌های ویدئویی که امکان تماشای انواع فیلم و سریال و بسیاری دیگر از برنامه های تلوزیونی را برای مخاطب فراهم می‌کنند، ویژگی‌هایی دارند که سبب محبوبیت آن ها در دنیای امروز میشود. برای مثال این امکان را فراهم می‌کنند که مخاطب در هر زمانی که اراده کند می‌تواند به تماشای فیلم، سریال یا برنامه ی مورد نظر خود بپردازد چراکه در VODها بر خلاف شبکه های تلوزیونی محدودیت زمانی مشخصی برای محتوایشان در نظر گرفته نشده است. در ضمن در این سرویس ها برخلاف سرویس های تلوزیونی، تنوع برنامه ها و فیلم ها به صورتی بوده که کاربر میتواند به راحتی مقایسه و تحلیل کرده و آیتمی را انتخاب کند که مورد علاقه ی وی باشد. اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سرویس‌ها که بسیار مورد پسند مخاطب قرار گرفته این است که کاربر کاملا بر محتوای خود کنترل دارد. می‌تواند آن را متوقف کرده یا عقب و جلو ببرد و به این شکل از این موضوع اطمینان حاصل میکند که صحنه ی مهمی را از دست نخواهد داد. نتفلیکس از مشهور ترین VOD ها است. نکته‌ی قابل‌تامل این است که محبوبیت این سرویس‌ها به سایت های ایرانی نیز راه پیدا کرده است.

از آنجا که استفاده از سرویس های VOD دارای مزایای زیادی هستند و همچنین با بهبود سرعت و کیفیت اینترنت در ایران، سایت‌های پرطرفداری هم چون موویلا از این فرمت استفاده کرده و امروزه محبوبیت زیادی را در بین مخاطبان کسب کرده اند. حتی نگرانی هایی مبنی بر این موضوع وجود دارد که این میزان از رضایت باعث از بین رفتن رونق در سینماها شود که امری دور از انتظار نیست. تصور کنید تا زمانی که می‌توانید به‌راحتی از طریق ابزارهای مختلف مانند گوشی موبایل، لپ تاپ و … به تماشای محتوای مدنظر خود آن هم بدون محدودیت زمانی و مکانی و با تسلط کامل بپردازید، چرا باید خودتان را درگیر این محدودیت ها در فضای دیگری کنید؟ برای مثال اگر علاقه دارید به تماشای سریال با ژانر مور علاقه ی خودتان و معیارهای دیگری که در نظر دارید بپردازید این امکان به راحتی در سایتی مثل موویلا برای شما فراهم شده است. نه تنها سریال بلکه انواع و اقسام فیلم ها در ژانرهای اکشن، جنایی، درام، تاریخی و… حتی گاها محتواهای آموزشی و فرهنگی را هم پوشش می‌دهند.

واقعیت امر آن است که با استفاده از سایتهای تماشای آنلاین فیلم،؛ شما به آرشیو بی‌پایانی از هر محتوایی که مورد پسندتان باشد دسترسی دارید؛ بدون آن که نیازی به دانلود فیلم یا سریال و یا هارد های گران قیمت برای ذخیره ی این محتواها داشته باشید. وبسایت های VOD غالبا به صورت عضویت در پنل کاربری و شارژ حق عضویت در دسترس مخاطبان قرار گرفته‌اند به این معنا که در ازای پرداخت مبلغی به صورت ماهانه یا سالانه شما می‌توانید به صورت نامحدود از امکاناتی که این سرویس ها در اختیارتان قرار می‌دهند بهره‌مند شوید.

علاوه بر امکان بهره برداری نامحدود از استریم فیلم در این سایتها، سرویس های VOD حتی امکان ایجاد و اشتغال و درامدزایی هم برای کاربر خود فراهم می‌کند؛ برای مثال شخصی که توانسته تعدادی مخاطب را در شبکه ی اجتماعی مانند یوتیوب جذب کند با تولید محتوا در یکی از پلتفرم های VOD به درامد برسد. خوشبختانه بسیاری از سایتهای تماشای آنلاین به شکلی طراحی شده‌اند که هنگام استفاده از آن ها مصرف اینترنت شما به صورت نیم‌بها حساب شده و جای نگرانی از لحاظ هزینه باقی نمی‌گذارند. با استفاده از این موقعیت با کمترین هزینه و بدون محدودیت می‌توانید به تماشای بهترین سریال های هالیوود مانند گیم اف ترونز، وایکینگز، بریکینگ بد و بسیاری دیگر از فیلم و سریال های برتر دنیا بپردازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا