اینترنت

راهنمای خرید قالب وردپرس

اگر می‌خواهید یک وبسایت وردپرسی راه‌اندازی کنید، باید بدانید که انتخاب قالب مناسب برای آن بسیار حیاتی است. قالب وردپرس را می‌توان به‌نوعی نیروی محرکه و چهره آنلاین کسب‌وکار در نظر گرفت. برای همین است که باید قالبی را برای وبسایت خود انتخاب کنید که بهترین نتیجه را برای شما به همراه داشته‌باشد. فراموش نکنید، فقط ظاهر قالب نیست که موجب بهینه‌سازی وبسایت شما می‌شود، بلکه باید فاکتورهای دیگری را برای آن در نظر داشته‌باشید. برای همین قصد داریم یک راهنمای جامع برای خرید قالب سایت وردپرسی به شما ارائه کنیم. شما لازم است قالب‌های ساده و واکنش‌گرا و به‌روزی مانند قالب زنبیل و قالب آوادا را انتخاب کنید تا سایتی بهینه و کارآمد داشته‌باشید.

اهمیت انتخاب قالب سایت وردپرسی

قالب سایت، اولین چیزی است که بازدیدکنندگان با آن مواجه می‌شوند و با آن تعامل می‌کنند. ظاهر سایت، بر چگونگی حضور آنلاین شما و چهره‌ای که از برند خود می‌خواهید نشان دهید، تاثیر می‌گذارد. به‌همین دلیل است که انتخاب قالب اشتباه می‌تواند به کل سازمان شما آسیب برساند.

اهمیت انتخاب قالب سایت وردپرسی
اهمیت انتخاب قالب سایت وردپرسی

از طرف دیگر باید بدانید که ظاهر قالب همه‌چیز نیست و بخش فنی آن نیز مهم است. اگر قالب سایت وردپرسی، کدگذاری مناسبی نداشته‌باشد، ممکن است موجب کاهش سرعت سایت شود. کندی سایت اثر منفی بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو دارد و باعث می‌شود که بازدیدکنندگان ناامید شوند و خیلی زود سایت شما را ترک کنند. به‌همین دلیل است که در انتخاب قالب سایت، باید حساب‌شده و دقیق عمل کنید.

برای انتخاب قالب سایت وردپرسی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

هیچ قالب سایتی به‌تنهایی کامل نیست، بلکه باید بتوانید آن را سفارشی کنید و با افزونه‌های مناسب گسترش دهید. باید بدانید که انتخاب گزینه مناسب، می‌تواند در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی کند. در ادامه نکاتی را ارائه خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند که یک قالب عالی برای وبسایت وردپرسی خود انتخاب کنید.

نیازهای خود را فهرست کنید

اولین قدم برای خرید قالب وردپرس این است که بدانید از آن چه می‌خواهید. برای فکر کردن به اهداف سایت خود وقت بگذارید. به‌عنوان مثال، آیا قالب را برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارید یا می‌خواهید از سایت به‌عنوان وبلاگ شخصی استفاده کنید؟

یک نکته مهم این است که به وبسایت‌های وردپرسی موجود نگاهی بیندازید و ببینید کدام‌یک از آن‌ها شبیه آن‌چه شما در نظر دارید هستند. این امر می‌تواند به شما کمک کند تا دید روشن‌تری برای انتخاب قالب مناسب داشته‌باشید.

از واکنش‌گرا بودن آن اطمینان حاصل کنید

یک قالب واکنش‌گرا، قالبی است که روی تلفن همراه با همان استانداردی که روی دسک‌تاپ ظاهر می‌شود، به نظر می‌رسد و عمل می‌کند. قالب‌های واکنش‌گرا با صفحه نمایش هر دستگاهی که بازدیدکننده برای دسترسی به سایت شما از آن استفاده می‌کند، سازگار می‌شوند، بدون این‌که عملکرد یا کیفیت تجربه کاربری را کاهش دهند.

امروزه بسیاری از کاربران فعال اینترنت از دستگاه‌های تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند. بنابراین اگر قالب شما واکنش‌گرا نباشد، ترافیک بالقوه زیادی را از دست خواهید داد. یک قالب واکنش‌گرا مانند قالب زنبیل و قالب آوادا تضمین می‌کند که بازدیدکنندگان سایت شما، صرف‌نظر از این‌که چگونه به آن دسترسی پیدا کرده‌اند، تجربه خوبی خواهند داشت و احتمال بازگشت آن‌ها بیشتر می‌شود.

به‌دنبال قالب‌های ساده مانند قالب زنبیل و قالب آوادا باشید

هنگام خرید قالب سایت وردپرسی، ممکن است به‌راحتی با قالب‌های پر زرق‌وبرق که دارای ویژگی‌های عجیب و غریب هستند، وسوسه شوید. درست است که آن‌ها هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند، اما می‌توانند برای کاربران آزاردهنده باشند.

به‌دنبال قالب‌های ساده مانند قالب زنبیل و قالب آوادا باشید
به‌دنبال قالب‌های ساده مانند قالب زنبیل و قالب آوادا باشید

به یاد داشته باشید که شما در حال طراحی یک سایت وردپرسی برای مخاطبان خود هستید. خودتان را جای آن‌ها بگذارید و ببینید آیا می‌توانید به‌راحتی محتوای وب‌سایتی را بخوانید که پر از انیمیشن‌ها و پاپ‌آپ‌های آزاردهنده است یا از رنگ‌ها و فونت‌های مختلف در سرتاسر آن استفاده کرده است.

همیشه سادگی طرف‌دار داشته است. پس توصیه می‌کنیم به‌دنبال قالب‌های ساده مانند قالب آوادا (قالب Avada) و قالب زنبیل (قالب Zanbil) باشید که در عین سادگی برای کاربران جذاب باشند و آن‌ها را در سایت شما نگه دارند.

مطمئن شوید که از افزونه‌ها پشتیبانی می‌کند

اگر می‌خواهید بهترین عملکرد و تجربه کاربری را ارائه دهید، انتخاب قالبی که از افزونه‌های کلیدی وردپرس مانند  Yoast SEO ،Jetpack ،Woocommerce و WP Forms پشتیبانی می‌کند، ضروری است. افزونه‌ها به ارتقای وبسایت و ارائه عملکرد مورد نظر شما کمک می‌کنند. پس باید مطمئن شوید قالبی که انتخاب می‌کنید با این افزونه‌های وردپرس سازگار است. اگر از این موضوع مطمئن نیستید، با توسعه‌دهنده آن تماس بگیرید تا ببینید که آیا قالب وردپرس انتخابی، از افزونه‌های مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند یا خیر.

قالب سایت وردپرسی باید قابل سفارشی‌سازی باشد

نکته مهمی که در مورد طراحی سایت وجود دارد این است که باید آن را سفارشی کنید تا دقیقا همان‌طور که می‌خواهید به نظر برسد. پس هنگام خرید قالب وردپرس، گزینه‌ای را در نظر بگیرید که به شما امکان شخصی‌سازی عناصری مانند فونت، رنگ‌ها، تصاویر، طرح‌بندی و صفحات را می‌دهد.

امکان سفارشی کردن قالب موجب می‌شود که بتوانید نام تجاری خود را با وبسایت‌تان معرفی کنید. همچنین به این معنی است که می‌توانید آن را تنظیم کنید که شامل چه صفحاتی باشد. ممکن است بخواهید تمرکز خود را روی بخش وبلاگ قرار دهید. هر طرح‌بندی را که ترجیح می‌دهید، باید بتوانید آن را با قالب وردپرس انتخابی ایجاد کنید.

قالب سایت وردپرسی قابل سفارشی‌سازی
قالب سایت وردپرسی قابل سفارشی‌سازی

نظرات و بررسی‌ها را بخوانید

خواندن نظرات کاربران قالب مورد نظر، ایده خوبی است که می‌توانید از آن‌ها برای کمک به تصمیم‌گیری دقیق‌تر و آگاهانه‌تر استفاده کنید. وقتی قالبی را پیدا کردید که ظاهر آن را دوست دارید، کمی وقت بگذارید و نظرات را بخوانید تا متوجه شوید که کاربران واقعی در مورد آن چه نظری داشته‌اند.

زیرا قالب‌های بی‌کیفیت ممکن است وبسایت شما را در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر کنند و بر عناصر عملکردی وبسایت مانند سرعت بارگذاری صفحه تاثیر بگذارند. هرچه یک قالب دارای نظرات بیشتر با امتیاز بالا باشد، اطمینان بیشتری خواهید داشت که عملکرد بهتری برای شما دارد.

قالب باید به‌طور منظم به‌روزرسانی شده باشد

هر قالبی را که برای سایت وردپرسی خود انتخاب می‌کنید، باید به‌طور مرتب به‌روز شده باشد. نرم‌افزار اصلی وردپرس به‌طور مداوم در حال تغییر است، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که توسعه‌دهندگان قالب، آن را مطابق با آخرین تغییرات وردپرس، به‌روز نگه داشته‌اند.

قالب‌ها باید به‌صورت منظم به‌روز شوند تا هرگونه اشکال یا مشکلات امنیتی آن‌ها برطرف شود و عملکرد بدون نقصی داشته باشند. یک نکته‌ای بهتر است در مورد به‌روزرسانی قالب بررسی کنید این است که در شش‌ماه گذشته به‌روزرسانی شده باشد. این بازه زمانی نشان می‌دهد که توسعه‌دهنده قالب، آن را به‌طور به‌روز نگه می‌دارد و شما آسوده‌خاطر هستید که قالب قدیمی و بی‌کیفیت نیست.

سخن پایانی

انتخاب قالب سایت وردپرسی می‌تواند چالش‌برانگیز و حساس باشد، به‌خصوص اگر در این زمینه مبتدی هستید. اما به یاد داشته‌باشید، قالبی که انتخاب می‌کنید تاثیر عمده‌ای بر جذب بازدیدکنندگان وبسایت شما و رتبه‌بندی موتورهای جستجوی آن خواهد داشت. بنابراین باید با تحقیقات کاملی انجام دهید و با آگاهی تصمیم‌گیری کنید. نکاتی که در اینجا ارائه کردیم، به شما کمک می‌کند که همه جوانب را در نظر بگیرید و بهترین قالب را برای سایت وردپرسی خود انتخاب کنید. قالب‌هایی مانند قالب زنبیل و قالب آوادا یکی از بهترین و محبوب‌ترین قالب‌های سایت وردپرسی هستند.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا