شبکه‌های اجتماعی

انتشار تصاویری از شبکه اجتماعی جدید متا برای رقابت با توییتر

پس از نهایی شدن خرید توییتر توسط ایلان ماسک در اکتبر گذشته، خبرهایی در خصوص تصمیم مارک زاکربرگ مدیرعامل متا برای راه‌اندازی پلتفرمی‌اختصاصی با اسم رمز Project ۹۲ منتشر شد.

اما اخیرا و در دل جلسه‌ای که در شرکت متا برگزار شد، کریس کاکس مدیر بخش تولید این شرکت، تصاویری را از یک رابط کاربری مربوط به محصول جدید این شرکت به اشتراک گذاشت که حالا برخی از این تصاویر به بیرون درز کرده است.

البته وجود این پروژه رسما در ماه مارس تایید شد؛ زمانی که متا برای اولین بار در جمع خبرنگاران گفت: ما در حال بررسی یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مستقل برای اشتراک‌گذاری محتواهای متنی هستیم. فکر می‌کنیم که فرصتی برای ارائه فضایی مستقل وجود دارد که تولیدکنندگان و افراد بتوانند به‌روزسانی‌های لحظه‌‎ای از خود و کارشان را به اشتراک بگذارند.

حال این پلتفرم جدید که کاکس از ان به عنوان «پاسخ ما به توییتر» نام برد، یک برنامه مستقل مبتنی بر اینستاگرام خواهد بود که با ActivityPub نیز ادغام خواهد شد. در تصاویر منتشر شده، اطلاعاتی از قبیل صفحه ورود و فید اصلی مشاهده می‌شود که تقریبا شبیه به نسخه موبایلی اپلیکیشن توییتر است. همچنین صفحه ریپلای نیز در این تصاویر مشاهده می‌شود.

متاسفانه هنوز هیچ حرفی از زمان عرضه و استفاده آن برای عموم به میان نیامده است. کاکس در جریان جلسه اخیر گفت: ما از تولیدکنندگان و چهره‌های عمومی‌که علاقه‌مند به داشتن پلتفرمی‌سالم و امن هستید، شنیدیم که گفتند می‌توانند برای انتشار محتوای خود به پلتفرم ما اعتماد کنند. افراد مشهوری همچون اپرا و دالایی لاما که هر دو به این پروژه چراغ سبز نشان دادند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا